PDA

Vis full versjon : Bruker dere "gravid bilbelte"?

Katty 68
11-03-2007, 16:54
Hadde vært fint å få noen tilbakemeldinger i forhold til dette, da jeg er usikker på om jeg skal kjøpe det nå, såpass sent.
Har hørt at babyshop leier ut slike belter, noen som har hørt noe om dette? :hm:

May Lise
11-03-2007, 17:05
Eh... nei.. Har faktisk et slikt belte som jeg fikk av min søster, men bytter bil i hytt å pine (da vi har 3 stk), så det har ikke blitt til at jeg har brukt det. Klem ML

Ninen
11-03-2007, 17:40
Brukte ikke det i forrige svangerskap, men har bestilt et brukt fra finn.no nå...

Ladyen
11-03-2007, 17:53
Det brukers ja. Det står fast i bilen. Eneste gangen jeg ikke bruker det er når jeg kjører selv... (svært sjeldent)

zette
11-03-2007, 18:27
Jepp det brukes!! mitt står i min bil, så bruker det hver gang jeg kjører selv... Sitter uten kanskje 2 ganger pr. mnd. På lengre turer flytter jeg det om jeg ikke kjører selv

Calamare
11-03-2007, 19:22
Har ikke brukt det i dem andre svangerskapene jeg før dette.
Og når har jeg fått låne ett.
Hørte en gang at det graviditets belte ga falsk trygghet.
Det var minst like bra og passe på og stramme bilbeltet også og dytte den
nederste mangestrollen på bildelte godt under magen.
Dette gjalt vist også om man var overvektig og spesielt overvektige mannfolk også ikke bare vi gravide.

chris
11-03-2007, 19:59
Jeg har og bruker det daglig. Det står fast i bilen og storesøster bytter det mellom setene for meg. Jeg vet at du kan ha stort utbytte av å dytte beltet under magen/jakken, men det vil garantert gli opp om du kolliderer.
Faglig sett vil jeg anbefale et slikt belte.

Tidl. bruker
11-03-2007, 22:16
Hei! Å ja - bruker gravide- belte. Har sett på statistikk etter undersøkelse fra USA hvor mange tusen barn der som berges per år fordi mor brukte slikt bilbelte under påkjørsler/kollisjoner. I Forrige svangerskap kjøpte jeg det sent og byttet bilbeltet mellom fører og passasjer sete. Denne gangen kjøpte jeg et tidlig og har nå et til hvert av setene. Dette for å gjøre det enklere. Hvis lillegullet trenger selskap bak i bilen -er det alltid mannen min som sitter der. Det føles tryggest. Det koster litt, men er helt sikkert tryggest og jeg har tenkt å selge begge til halvpris etter fødselen! Trekker ofte fra halveprisen når jeg kjøper barneutstyr. Da blir det ikke så dyrt:-)

Storken
12-03-2007, 09:00
Jeg har brukt det i alle mine svangerskap - inkludert dette. :) Det hender jeg sitter på med andre enn min mann, og da har jeg det ikke med. Men stort sett kjører vi jo vår bil, og da bruker jeg det.

Tidl. bruker
12-03-2007, 11:11
Samme her. Det hender jeg sitter på med andre og da har jeg ikke gravide-beltet. Og tenker da mye på dett. Men så er beltene i bilen som mannen min har den dagen og jeg har ikke giddet å ta det ene ut i tillfelle jeg skal sitte på med andre( makelighet). Skulle gjort det, men iallefall har jeg alltid gravide belte når jeg sitter på eller kjører i vår bil.

Tjorven75
23-03-2007, 09:10
Takk for påminnelsen. Jeg bruker det ikke nå, men det burde jeg.

Jeg har et gammelt som jeg har arvet etter en venninne, men det vet jeg ikke hvor er. Det koster vel ikke så himla mye å kjøpe nytt. I forrige nr av gravid, så var det en slik verdikupong med noe avslag på gravidbilbelte på Barnas Hus. Kanskje jeg skulle benytte meg av det?

Filakia
23-03-2007, 10:08
Hørte en gang at det graviditets belte ga falsk trygghet.
Det var minst like bra og passe på og stramme bilbeltet også og dytte den
nederste mangestrollen på bildelte godt under magen.
Dette gjalt vist også om man var overvektig og spesielt overvektige mannfolk også ikke bare vi gravide.

Sånn gjør jeg det, og har gjort det hele svangerskapet. Nå er jeg svært overvektig fra før, så jeg har hele tiden hatt litt mage å skyve den nederste beltedelen under, også før graviditeten ga stor mage. Når beltet er riktig strammet, så vil det ikke flytte seg opp på magen, selv om man skulle komme ut for noe.

Kjørte tidligere bil selv hver dag, nå kanskje 2-4 ggr. per uke, og synes dette med beltet er fullstendig uproblematisk. Har fått tilbud om å få overta et par gravidebelter, men har takket pent nei.

Kalinka
25-03-2007, 20:28
Jeg brukte det på de to første, med tredjemann fant jeg ikke att den... Får vel gå til innkjøp av et nå da. Kan ikke huske at det var dyrt, bare omstendlig.

Kalinka
25-03-2007, 20:28
:dobbelt: :dobbelt:

Tjorven75
25-03-2007, 20:53
Da har jeg kjøpt og installert i bilen. Takk for påminnelsen!

Med rabattkupong fra gravid ble den totale prisen på 266,- kr.