PDA

Vis full versjon : Piercing i navelen.. uke 34

Vedvik86
12-03-2007, 12:08
Jeg har piercing i navelen og ingen plager med det. Alle sier jeg burde ta den ut, men når jeg spør hvorfor så har ingen noe godt svar.. Jeg er klar over at det ikke vil være heldig om det kommer en infeksjon der, men ved antydning til det ville jeg jo selvfølgelig ta den ut... Jeg har hatt den i 6 år og den er ikke irritert eller noe.. Flink til å rense og observere hver dag..

Er det egentlig noen grunn til at jeg må ta den ut, hvis jeg ikke får infeksjon eller vondt??? Jordmor og lege sier ikke så mye om det.. Virker som de syns det er ok...

Boya
12-03-2007, 12:10
er vell ikke noe grunn til å ta den ut vil jeg tro.
Men må kanskje ta den ut under fødselen.
Bare vær obs på at arret/hullet kan revne når magen blir støree.
Gjorde det til meg sist gang:sukk:

Ninen
12-03-2007, 12:12
Ingen grunn til å ta den ut hvis den ikke er ubehagelig. Jeg hadde min gjennom fødselen sist jeg :) Ikke noe problem, men du får være forberedt på å ta den ut på sykehuset, er visst vanlig å måtte det.

Vedvik86
12-03-2007, 12:13
er vell ikke noe grunn til å ta den ut vil jeg tro.
Men må kanskje ta den ut under fødselen.
Bare vær obs på at arret/hullet kan revne når magen blir støree.
Gjorde det til meg sist gang:sukk:

Ja, er klar over at det kan revne, men tar sjangsen.. Hvis jeg tar den ut vil jo hullet gro igjen...Har ikke mye lyst å ta det på nytt..:urk:
Hun som satt piercinga sa hun satte hullet veldig dypt, netopp på tanke på graviditet og at smykket da ville "grave" seg lengre ut... Den er jo lengre ut i huden nå, men fortsatt et godt stykke innenfor...

Ninen
12-03-2007, 12:16
Ja, er klar over at det kan revne, men tar sjangsen.. Hvis jeg tar den ut vil jo hullet gro igjen...Har ikke mye lyst å ta det på nytt..:urk:
Hun som satt piercinga sa hun satte hullet veldig dypt, netopp på tanke på graviditet og at smykket da ville "grave" seg lengre ut... Den er jo lengre ut i huden nå, men fortsatt et godt stykke innenfor...
Hvis du har hatt den i 6 år vil ikke hullet gro igjen.

Kine
12-03-2007, 12:23
jeg har tatt ut mingjorde det i uke 20 ca.
har hatt min piercing i *tenke*
7,8 år..
Når jeg gikk gravid i 2004 tok jeg den også ut, da i uke 20 ca.
Grodde ikke igjen.
Men hadde dannet seg en "propp" etter fødsel, altså..
Ikke verre enn at jeg stakk opp selv med piercingen !! ;)
Ikke vondt, ikke noe ille !!
Regner med at det samme må gjøres denne gangen også

Boya
12-03-2007, 12:29
mitt hull har fortsatt ikke grodd igjen...men det dannet seg en tja..."verkpropp" kanksje inni...men får gjennom ring og bolt uten problem. og jeg har vært uten i snart 5 år

Enilennah
12-03-2007, 12:37
Årsaken til at den kanskje bør fjernes, er vel som de sier her, at når huden strekkes, kan hullet "revne"...

Har hatt piercing i navelen i ...*telle-telle*... 12-13 år nå. Tok ut piercingen før ordinær UL i begge svangerskap, og hullet grodde ikke igjen...

Min piercing er ganske langt ut i huden, men sånn har den alltid vært... :)

Kommer sikkert litt an på hva slags smykke du har der også da.. Hadde ring i navelen da jeg gikk med de to første. Nå har jeg et smykke med "banan-stang" i. Hvis du bare har stang, kan du kanskje snu den så "bøyen" går andre veien når magen blir stor?? :vetikke:

Du må også være forberedt på å måtte fjerne den ved selve fødselen. (trodde det var rutine overalt, å måtte fjerne alle smykker, men har hørt at det ikke er alle som må det...)

Vedvik86
12-03-2007, 12:54
Jeg vet jeg må ta den ut ved fødsel ja, men det er jo heelt greit..
Men jeg har hatt piercing i navelen en gang tidligere.. måtte ta den ut når jeg var ute å surfa en gang og hullet grodde etter 3 dager... Har en utrolig grohud og det dannes en slik propp etter kun noen timer.. som etterhvert herdes og gros igjen.. Ikke deilig nei.. Men nå har jeg hatt den mye lengre da. hmmm:vetikke: ....

Snippeline
12-03-2007, 13:39

Det gror ikke igjen så sant du ikke nettopp har tatt hullet...

Jeg ville tatt den ut fo lengst, du får et mindre lekkert arr der den dagen du ikke synes det er så "hot" med piercing lenger.

Jeg hadde piercing, tok den ut med en gang jeg begynte å få mage ved forrige graviditet, satte den så inn igjen en stund etter fødsel. Men piercing ble aldri det samme igjen synes jeg, magen min ble ikke så flat som den var og da syntes jeg ikke jeg kledde den lenger...

Dnul
13-03-2007, 23:49
Ikke helt svar på spørsmålet ditt, men kanskje et tips:

Rundt uke 30 erstattet gikk jeg til piercingstudioet og fikk erstattet ringen med en barbell med plaststang - og da passet pierceren på å lage stangen lang nok til at det ble plass for magen å vokse.

(Nå klippet jeg den uansett av etter en stund fordi jeg syntes den ene utgangen begynte å bli litt rød og irritert, klærne gnisset og jeg dultet borti den hele tiden pga magen. Har faktisk ikke savnet den!

(Men mulig jeg prøver å sette den inn igjen etter fødsel:))

Ninen
14-03-2007, 12:55
Jeg ville tatt den ut fo lengst, du får et mindre lekkert arr der den dagen du ikke synes det er så "hot" med piercing lenger.
...

Har hatt 22 piercinger, men ingen stygge arr :)
Bortsett fra ørene som jeg utvidet (sånne du kan se igjennom), det ble ikke det peneste, men fullt levelig ;)

Monkey
14-03-2007, 13:15
Fikk anbefaling av jordmor å ta ut piercingen en stund før fødsel. både pga hullet, men og fordi de her på KK nekter å sette epidural om en har priercing andre steder enn øret. dette pga frykten for latent infeksjon i kroppen.... :himle: har hatt piercing i noen år nå, og enda ikke hatt infeksjon i det!!!! jeg kommer nok til å ta den ut når magen begynner å presse den i feile retninger, men kommer til å stikke den igjennom flere ganger for dagen bare for å holde hullet åpent (har en rask grohud der..) og satser på at det går greit!!

Tinkerline
14-03-2007, 15:28
Jeg tok ut min Piercing da jeg gikk gravid i 2004, det har grodd og kunne aldri tenkt meg å ta igjen...da jeg ikke synes det er pent lengre.

Min svigerinne fikk som Dnul, en plaststang da magen begynte å bli stor og det gikk kjempefint det altså...så jeg ville nok ha erstattet den du har i med noe som er mer "medgjørelig" .
...også holdt jeg på å glemme å si at de satte et gasbind/plaster ol over navlen hennes under fødselen.

Vedvik86
14-03-2007, 15:36
Takk for svaret jenter...
Spørsmålet mitt fikk igrunn svar i går. Måtte desverre ta den ut da jeg til min store forskrekkelse oppdaget et bittelite strekkmerke fra hullet og til navelen....

Siden strekkmerker er min store skrekk tok jeg den da ut og håper at det ikke blir mer... Har brukt piercinga og stukket opp hullet morgen og kveld og kjenner litt motstand allerede da så her ville nok hullet grodd igjen ja....

Mange som sikkert syns jeg er rar som bryr meg om den... Mange som tenker at når man har blitt mamma er man for gammel og lignende..
Men jeg syntes det er utrolig fint og er jo ikke mer enn 20 år så har jo maaaange gode år foran meg....

Gus
15-03-2007, 22:35
Takk for svaret jenter...
Spørsmålet mitt fikk igrunn svar i går. Måtte desverre ta den ut da jeg til min store forskrekkelse oppdaget et bittelite strekkmerke fra hullet og til navelen....

Siden strekkmerker er min store skrekk tok jeg den da ut og håper at det ikke blir mer... Har brukt piercinga og stukket opp hullet morgen og kveld og kjenner litt motstand allerede da så her ville nok hullet grodd igjen ja....

Mange som sikkert syns jeg er rar som bryr meg om den... Mange som tenker at når man har blitt mamma er man for gammel og lignende..
Men jeg syntes det er utrolig fint og er jo ikke mer enn 20 år så har jo maaaange gode år foran meg....
Syns ikke du er rar, en få jo få gjøre hva en vil..
Håper det går bra... og gror det så får d ta en ny..
(har hatt det selv, men den grodde ut???? og endte med stygt arr :(
)

Tidl. bruker
16-03-2007, 06:24
.....