PDA

Vis full versjon : Bekkenløsning på kun ene siden?

Snusselita
13-03-2007, 11:25
Jeg har et par døgn nå slitt med ekstremt vondt i ene hoften. Klarer så vidt å gå, og å vaske gulvet var grusomt! Og det er ikke sånn vondt som blir forklart her ved bekkenløsning med strålinger nedover lårene.... det er bare konstant vondt.
Men går det an å ha bekkenløsning i kun ene hoften? det murrer pittelitt i den andre og, men ikke mer enn det har gjort i begge de siste ukene.

Erika
13-03-2007, 11:37
Første gang jeg var gravid begynte smertene slik du forklarer, kun med den ene hoften. Dessverre utviklet det seg etterhvert til bekkenløsning. Denne gangen kom bekkenløsningen mye raskere.

Lytt til kroppen og prøv å ta de forhåndsregler du kan, kanskje det da ikke utvikler seg! :kidoki: Beveg deg forsiktig, men ikke tross smertene for mye. Sirkulasjon er viktig for musklene. God bedring! :klem:

nordlandsjente
13-03-2007, 11:45
Det går så godt an ja..dessverre.... Jeg har mest vondt i venstre side. Har ingen stråling ned mot lårene...men mer opp mot rygg. Og det er typisk at det blir skikkelig vondt når du har vasket gulv/støvsuget for det er visst noe av det verste en med bekkenløsning gjør.
Du får begynne å ta litt mer hensyn til bekkenet ditt og følge de tips og råd som andre har kommet med. Nevner noen her:
Ha bena samlet når du skal inn/ut av bil.
Ikke sitt med bena i kryss/skredderstilling.
Gå med korte skritt.

Ønsker deg lykke til videre..

Snusselita
13-03-2007, 12:05
Uff da var mine værste antagelser bekreftet da.... får snakke litt med gyn neste kontroll.
Men jeg skal nå hvertfall gjøre som dere sier å lytte mer til kroppen og ikke dure frem som jeg pleier å gjøre.
Har tenkt å begynne på yoga, kan dette hjelpe på bekkenløsning?

nordlandsjente
13-03-2007, 12:19
Ang yoga...jeg vet egentlig ikke. Jeg var hos fysioterapeut forrige uke, og da fikk jeg et par øvelser som visstnok var veldig likt pilates.