PDA

Vis full versjon : Hva har man på seg på sykehuset?

Saga
12-08-2002, 17:58
jeg lurer på en ting, som kanskje er litt dumt..

når man skal føde, hva har man på seg da?
i alle babybøker fra fødselen er de nakne, er man virkelig det??
må man ha med seg noen spesielle klær?

Lilith

Qatrine
12-08-2002, 18:02
Du får ei sykehusskjorte, og nettingtruse med bleie:):D :p

Etter selve fødselen kan du bruke dine egne klær, og/eller skjortene.

Jeg brukte mine egne klær etter fødselen, men syntes skjorta var kjekk til overkroppen, pga. ammingen. Hadde ikke med meg egne skjorter...

Saga
12-08-2002, 18:11
Takk for svar!

men nettingtruse med bleie?! hjelp det hørtes skummelt ut du..! ;)

Kwistin
12-08-2002, 18:14
Ja før fødselen lekker vi kanskje litt fostervann osv... Etter fødselen blør man så kollosaalt at man må ha bleie da også....:gal2:

Malinmor
12-08-2002, 19:14
Ja jeg fikk iallefall en tredd oppover låra etter de hadde sydd meg, du kan tro jeg følte meg lekker der jeg lå:gal2: :gal2: :gal2: :gal2:

:D :D :D :D Men de holder iallefall disse store bleiene på plass:latter: :latter: :latter:

Tidl. bruker
12-08-2002, 20:53
Jeg fikk tips fra ei venninne at jeg skulle ha med meg mine egne klær til å bruke på sykehuset. Hun mente i alle fall at det fikk henne til å føle seg friskere og raskere etter fødselen. Så i dag har jeg vært på Cubus og kjøpt meg ei stor og suuuupergod bukse med stikk i livet til å bruke der. Ellers tar jeg med meg noen skjorter, t-skjorter og selvsagt Favorittgenseren min. Den tar jeg alltid på når jeg er sliten og lei (en helt ordinær Thimberland college-genser, men den virker!!! ):)

Hvilke klær jeg skal ha på under fødselen har jeg imidlertid ikke tenkt over en gang... Men som du har jeg også registrert at de er nakne. Mulig at det er praktisk. Får ta med meg ei stor og god t-skjorte og joggebukse, så får vi se hva det blir til. Greit nok at jeg må bruke bind/beleie, men man trenger vel ikke gå i de ueffne klærne/nettingtrusene de har på sykehuset?! Det kommer i alle fall jeg til å forsøke å unngå!

lil
12-08-2002, 23:00
Jeg kjøpte meg ei kjempegod, stor nattskjorte til fødselen. De ville helst ha på meg sykehus-klær, men jeg ville nå ha mitt eget på meg, liker ikke stive sykehusskjorter:uff:
Rett før pressriene reiv de av meg nattkjorta mi, og fikk på en annen. Likegreit, masse søl:p

Et tips: Ha med egne klær, får deg til å føle deg mye bedre! Og enda viktigere, egne truser!! Nettingtruser er fæle!!!:sint:

lil 14+0

Noni
12-08-2002, 23:21
Må si meg enig med lil, ta med egne klær (jeg liker heller ikke sykehus skjortene)
men jeg er ikke enig i det med nettingtrusene, syns faktisk de var "gode" holder king size bindet på plass og klemmer ikke noen steder. Dessuten er det godt å skifte truse hver gang man skifter king size bindet (de første døgnene er det OFTE )

*Kristin*
12-08-2002, 23:34
Jeg hadde bare sykehusskjorte på meg da jeg fødte. Da jeg kom inn på mottaket fikk jeg vel nettingtruser og bleie også, men husker ikke når det ble tatt av :D

Disse trusene er iallefall kjempegode og holder bleiene på plass... Man kan jo ha vanlige klær utenpå. Jeg gikk i mannens joggebukse eller en gravidbukse. Og t-skjorte.

Nome
13-08-2002, 03:02
Jeg syns også disse nettingtrusene var himmelske.. Ikke klemte de noen steder, de holdt ting og tang på plass. de var bare å rive opp i siden når man skulle ta de av, akkurat som ei trusebleie for småbarn ;)

Kjekt å bruke etter hastesnittet også. For det var jo litt ekkelt å skulle ha truse hvor strikken gikk akkurat i magebretten, der hvor såret også gikk..

Jeg var for sykehusskjortene, både før og etter.. men under selve fødselen/åpningstiden gikk jeg kun med en åpen sykehusskjorte og BH.. Hvis ikke jeg husker helt feil. Hadde ikke noe fostervann, så jeg gikk også truse/bleie-løs helt til det siste :blush:

På barsel hadde jeg kjøpt en svær pysjamasbukse-sak, og jeg hadde spiltter ny morgenkåpe som høre til :) hadde noen gensere og noen innejakker med knepping foran slik at det skulle være lett å få frem puppene for amming.

HUSK å ha slipperser eller andre tøfler.. Sykehusgulv er IKKE akkurat rene :uff:

Robyn
13-08-2002, 06:20
Under selve fødselen syns jeg det var greit med sykehusskjorta. (Syns faktisk ikke den var stiv...)

Og ellers må jeg bare si meg enig med de fleste her, nettingtrusene er himmelske i begynnelsen! De ser utrolig udelikate ut, ja... men hvem skal vel se deg i trusa de første dagene etter fødselen.;)

På barsel er det vel greit med en god og romslig bukse man føler seg vel i, og ellers det man måtte ønske.

Klem fra Robyn, 35+2

Saga
13-08-2002, 13:05
tusen takk alle sammen;)

tror jeg tar med meg noen store klær jeg, så får vi se hva det blir til med nettingtruser og bleier! føler meg sikkert ikke så delikat etter fødselen likevell, så et par stygge truser fra eller til spiller vel ingen rolle :p