Vis full versjon : Blødninger etter sex
Jeg har nå to ganger denne uken hatt blødninger etter sex. Det gjør meg redd og fortvilet, selv om det har gått over hver gang.
Samboen sier vi får bli avholden fra sex, men vil jo ikke det heller!
Neon som har vær bort i det samme problemet som kan gi meg noen råd? Jeg er ikke så langt på vei, derfor er dette ekstra skremende! Lysten er det ikke noe å si på..
Klem Chance 6+1
Jeg hadde også endel blødninger helt i starten av svangerskapet. Det viste seg at jeg da hadde en polypp på livmorhalsen og ettersom det legen sa til meg da, forsto jeg at blødninger etter samleie kunne komme fra polyppen. Det var helt ufarlig for fosteret og raskt og greit å fjerne den, men fryktelig skummelt så lenge jeg ikke visste hva det var! Trodde jo noe var galt med :baby:!
Men du må selvfølgelig ta kontakt med legen din for å få undersøkt det! Be gjerne om å få en UL for å se om alt står bra til med :baby:.
Lykke til!!
Jordbærstua
15-02-2003, 23:58
Vi hadde sex tidligere denne uken, og etter at vi var "ferdige" gikk jeg på do. Der var det i mitt åsyn "masse"blod. Ble helt hysterisk å ringte sykehuset. De sa det ikke var farlig i det hele tatt. Ringte legen min dagen etter og han sa akkurat det samme som sykehuset hadde sagt. Så da stoler jeg på det. Livmortappen er sår i svangerskapet å derfor kan slikt skje. Så lenge det ikke er langvarige blødninger og ikke klumper så er du i trygge hender. Men jeg skjønner du ble fortvilet. Jeg gråt og gråt. Trodde jeg hadde mistet. Håper du ble noe klokere og ikke bekymrer deg mer, det gjør ikke jeg
12+6
Det er svært vanlig å blø etter samleie. Man kan blø både fra rifter i slimhinnene og fra selve livmortappen som er mer blodfylt og sårbar enn ellers. Om dere skal være avholdende av den grunn? Vel, vi valgte å være det. Syns det er skremmende med blod, og etter å ha passert 12 uker roet dette seg uansett.... det er jo så mye annet enn samleie man kan gjøre for å kose seg og ha det godt! :D
Ta en prat med lege eller jordmor, du, så blir du nok enda mer beroliget og får de rådene du trenger.
mamsen27
16-02-2003, 23:38
Jeg fikk beskjed om å holde meg borte fra samleie i to uker da jeg blødde.
Vi er så redd nå at vi ikke vet om vi i det hele tatt tør å ha sex på en gooood stund framover.Det er jo bedre å være forsiktig
Lykke til:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.