PDA

Vis full versjon : bare lurer litt

Gosh
15-02-2003, 21:27
En vennine av meg påstår at man lettere får blødninger i svangerskapet når man venter tvillinger. Kan liksom ikke helt få dette til å stemme.
Noen meninger?

Klem Chance 6+1

Aud
17-02-2003, 17:21
Jeg har ingen statistikk på emnet, men har inntrykk av at de fleste her med :baby: :baby: i magen har hatt blødninger i første trimester. Selv hadde jeg en skikkelig runde i uke 7.

Aud og gutta:baby: :baby: 30+3

Blåklokke
17-02-2003, 20:56
Kanskje det skyldes at i de fleste tvillingtilfellene er magen proppet full med to morkaker slik at sjansen er større for at den ene (i hvert fall tidlig i svangerskapet) blir liggende ved/foran livmormunnen??? Fikk i hvert fall selv beskjed om at de siste blødningen trolig var fra morkaken. Var bare en tanke...

Hilsen nok en "bløder" (12+5)

Stompa
17-02-2003, 21:18
Da jeg var gravid sa gynekologen at tvillinggravide hadde "en økt blødningstendens". Jeg spurte ikke hvorfor, men det har nok sikkert noe med hormoner og økt press å gjøre (avhengig av hvor man er i svangerskapet).

Taurus
18-02-2003, 12:01
Jeg har ingen statistikk over det, men jeg har hatt to blødninger til nå. En kraftig en i uke 7, og en liten en i uke 12. Min gyn sier at det nok er større blødningstendens senere i svangerskapet pga større press fra den tunge magen, men jeg aner ikke noe om det tidlig i sv. sakpet.
Men som de andre over her sier: De fleste på denne siden har nok hatt blødninger i løpet de første 14 ukene.

Lykke til!!

Klem fra (13+0 i dag)

lazylionezze
21-02-2003, 10:41
Jeg leste statistikken for det i første trimester da jeg blødde i 7 uker i strekk, men siden jeg er et surrehode kan jeg selvfølgelig ikke huske hvor mye større sjanse. Det er fordi tvillinggravide har mye høyere hormonnivåer som gjør slimhinnene større og mer blodfylte og gjør at du lettere blør fra skjeden og livmortappen. Det kan vel også hende sjansen for at du blør fra morkaken også øker, men jeg ville tro det er en mer alvorlig sak. Det er heller ikke usannsynlig med en kraftigere festeblødning siden det er to.

Tina-A
01-03-2003, 22:50
Begynner nesten å lure på om jeg er unormal, jeg da..
Har ikke hatt noen blødninger ennå.

Tina-A og :baby: :baby:

26+2

Gunhild Marie
04-03-2003, 15:57
Da er i tilfelle jeg også unormal....har ikke hatt noen blødninger, og kommer d noen nå så er det vel fødselen som setter i gang....
Men har hørt om mange tvillinggravide som blør en del, så jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke.
Lykke til uansett