Vis full versjon : Bekkenløsning og fødsel...noen med erfaring?
Sarahmamma
02-04-2007, 21:28
Jeg sliter med bekkenløsning og har spesielt vondt i skambeinet/skrittet og innside lår. Tenker endel på om dette vil hemme meg i fødselen og at det vil bli enda vondere pga disse plagene. Har hørt at det IKKE skal gjøre det, men synes nesten det høres for godt ut til å være sant... :vetikke:
Tidl. bruker
02-04-2007, 21:31
Dersom du skal skrive et ønskebrev til fødselen/fødeavdelingen i forkant av fødselen, kan du skrive på at du ønsker veiledning til fødestillinger som gir minimal belastning for bekkenet.
Tror man ikke anbefaler ryggleie med føtter i fotbøyler når man har bekkenløsning, men jeg har hatt det under en av mine fødsler, og det gikk heldigvis bra. Jeg ble ikke værre, heldigvis...
Jeg hadde sterk bekkenløsning i sist svangerskap. Hadde ingen plager under fødselen. Jeg prøvde mange stillinger, men ingen var bedre enn de andre siden jeg ikke kjente noe til bekkenløsningen.
Det var ikke den jeg tenkte på, de andre smertene var verre ;)
Jeg sliter med bekkenløsning og har spesielt vondt i skambeinet/skrittet og innside lår. Tenker endel på om dette vil hemme meg i fødselen og at det vil bli enda vondere pga disse plagene. Har hørt at det IKKE skal gjøre det, men synes nesten det høres for godt ut til å være sant... :vetikke:
Dette her jeg lurt på også! Og jeg fikk igrunn samme svar fra jm om at det ikke skulle ha noen påvirkning under fødselen. Men jeg og syntes det hørtes for godt ut til å være sant...
Angående dette ønskebrevet til fødselen.. må jeg selv ta initiativ til det hos jm, eller er det hun som tar det opp? jeg har ikke ført noe jeg...
r_telemark
06-04-2007, 13:07
En annen ting man skal tenke på er at man burde ikke ta epidural når man har bekkenløsning pga at man mister kontrollen over stillinger som er vonde for bekkenet. Derfor kan det gjøre det værre.
Jeg hadde bekkenløsning med forrige mann og opplevde ikke ubehag ved fødsel.
Sarahmamma
21-04-2007, 15:18
Hmmm...spørs om jeg klarer å la være å ta epidural gitt... Er heldigvis ikke mer plaget enn at jeg fungerer relativt normalt om jeg tar hensyn. Gode og dårlige dager/perioder i løpet av dagen bare.
Håper jeg reiser fra sykehuset uten bekkensmerter. Er virkelig lei av disse vondtene nå!! :dåne:
Enilennah
21-04-2007, 18:58
Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap, men da jeg ankom føden, var bekkensmertene helt borte. Jeg spurte jordmor om dette, og ho sa det var litt rart. Jeg kunne bevege meg som jeg ville, uten problemer, og ingen smerter fra bekkenet. Det var akkurat som om jeg ikke kjente noe til det.
Fødte forresten på fødekrakk... ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.