Vis full versjon : Svangerskapskløe
Tidl. bruker
06-04-2007, 19:40
.....
Tidl. bruker
06-04-2007, 20:59
Jeg har fått poleramin (en type allergitablett) mot min svangerskapskløe. Og det hjeler meg.
Når du skal ta leverprøver - sørg for at det også blir tatt prøve av gallesyreverdiene.. (ikke bare vanlige leververdier)
Finnes det noen gode råd mot kløingen?
Hadde svangerskapskløe i mitt andre svangerskap. Det var ikke mye hjelp å få da, men ble fulgt opp av poliklinikken og tok jevnlig leverprøver. Derfor kommer jeg til å oppsøke lege på tirsdag.
Det klør på legger, armer, mage og inni håndflatene. Spesielt ille er det på leggene. De er rimelig oppklorte...
Er det noen kjerringråd? Noen medisiner å få som muligens har kommet siden sist (4 år siden) ?
hei!!
jeg synest eurax i flytende form fungerte bra mot kløen...aderma har vist kommet med noe nytt som skal hjelpe..
Tidl. bruker
07-04-2007, 14:21
.....
Takk for tips!
Da skal jeg ile ut og anskaffe meg flytende eurax iallefall. Adrema og poleramin er det reseptbelagt? Jeg får spørre på apoteket!
Begynner å bli smågal... Kløen har kommet snikende, men nå har den jo eksplodert!
aderma er ikke reseptbelakt.. det er en hvit flaske med blå skrift, fikk den anbefalt da ungene hadde vannkopper.
gamle sengkler skal vist og vere bra, inneholder ikke så mye parfyme siden de er vasket en del!!:rødme:
Jeg ble anbefalt A derma på apoteket.
Den funker slik passe til meg. Men etter hva jeg har skjønt så er det vist noe hvre ekstrakt i denne kremmen, som da skal hjelpe mot kløe.
Kan ikke si at denne kremen har tatt bort all kløe, men den hjelper til en viss grad.
Tidl. bruker
08-04-2007, 10:16
.....
Kjøpte eurax på apoteket i går. De hadde ikke flytende. Bare denne kremen, og den har hjulpet sånn noenlunde. Har iallefall sovet i hele natt.
Har en flaske adrema stående, men jeg har ikke prøvd den enda.
Eh....Ikke for å skremme...men kan man bruke Eurax når man er gravid??
Mener hun på apoteket leste på pakningsvedlegget at gravide bør styre unna....Men det kan ha vært noe annet jeg mikser det med nå altså...
Tidl. bruker
08-04-2007, 10:51
.....
Hun dama på apoteket sa det var trygt! Derfor har jeg ikke sjekket det opp selv heller. Får sjekke det opp nå!
Ok, men da er det helt sikkert det. Da forveksler jeg sikkert med en annen ting vi sjekka den dagen. Vi gikk jo omtrent igjennom hele apoteket for å finne noe som kanskje kunne hjelpe:humre:
Tidl. bruker
08-04-2007, 22:26
Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier er heller ikke tilstrekkelige til å utrede ev. reproduksjonstoksiske effekter. Krotamiton skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko.
Dette står det på www.felleskatalogen.no om Eurax.
Jeg har ikke fått det anbefalt pga dette. (Jordmor gav meg forbud)
Tidl. bruker
09-04-2007, 07:17
.....
Tidl. bruker
09-04-2007, 20:53
Prøvd hvitvask (reseptfritt)?
Det kan lindre litt
€Twibees€
09-04-2007, 21:00
Polaramin er et gammelt preparat og derfor sees det på som mer sikkert, og det er reseptbelagt. Man kan bli sløv av den og bør derfor ikke tas dersom man skal yte endel konsentrasjon som ved f.eks bilkjøring.
Hvitvask kan fint brukes, den kjøler ned og lindrer kløen. Du kan jo prøve andre kremer som er fete og beregnet på tørr hud. Styr unna de med parfyme og lukt for da svir det og klør enda mer! Snakker av erfaring der ja :sparke:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.