PDA

Vis full versjon : Gaupa var hos legen i går

Gaupa
01-09-2002, 00:56
Jada, hadde jo fått time av legesekretæren. Selv om jeg spurte da jeg fikk timen om det kanskje var for tidlig. Jeg var 7+5 i går.
Var innom laboratoriet og tok blodprøver og fylte ut svangerskapskortet. Så da jeg kom inn til legen målte hun blodtrykket mitt. Det var det :(! Mente at det var for tidlig for GU, og satt opp ny time for GU om 3 uker. Blir jo litt matt da.. burde ikke legesekretæren få beskjed om når legen synes det er greit at gravide kommer på første kontroll??

Vel, vel, verdiene mine var ihvertfall;
BT 110/70
Urin; neg.
HB; 13
Vekta holder vi hemmelig :p
Termin 13. april

Og jeg ringer helsestasjonen og bestiller time hos jordmor på mandag :D

Beate
01-09-2002, 11:40
Det er mange leger som ikke synes det er nødvendig med første sjekk før rundt uke 10. Så det var nok derfor legen din ikke gjorde noe spesielt mer. Hun sjekka urinen din og blodprosenten da iallefall, er jo noe det;)

Beate, 12+1

Hampus
01-09-2002, 13:38
:vink:

Så var det første legebesøket overstått da, Gaupa! :klapp:

Du fikk jo sjekket en del ting allikevel, BT, urin, Hb og vekten ;)! :kidoki:

Og så er det jo ikke lenge til neste legebesøk! :)

Gleder meg til det blir min tur! Har time 17 september, så det er jo en stund til! Da er jeg 9+3 på vei!

:findag:

7+1 i dag!

Vianne
01-09-2002, 16:20
Hei!

Du fikk da sjekket noe, men det hadde jo vært greit å vært ferdig med GU.
Sist tok jeg GU i uke 7, så det burde jo gått fint med deg også?!

:mervink:

Aurora
03-09-2002, 11:05
Har de samme opplevelsene som deg ang. første legebesøk. Legene er veldig lite flinke til å skjønne at man trenger en bekreftelse på at alt står bra til. Det er jo lite man kan gjøre når babyen er så liten, men det går jo ann å behandle folk på en bra måte likevel, og ikke bare avfeie dem med at "det er ikke noe vi kan gjøre". En kort samtale, kanskje en "gratulerer", det er ikke mye jeg krever.
Jeg har et barn fra før, og ble skuffet på første legebesøk. Denne gangen venter jeg med den første legetimen til uke 12.

I am
03-09-2002, 13:15
Jeg tror man må vente til ca uke 10 eller lenger med GU fordi de skal kjenne hvor stor livmoren er, at størrelsen stemmer med hvor langt man er på vei. Før dette er den for liten, og gjemt nede i bekkenet. Da må man evt. ta innvendig UL for å kunne finne ut noe, og det må man isåfall normalt betale selv. Jeg har ikke bestilt legetime ennå, er 8+1 i dag. Tenkte jeg skulle gå om et par uker. Kjedelig, for man vil jo gjerne få bekreftet at den lille har det bra.

Hilsen ventende I am

Hang
04-09-2002, 18:13
Jeg kommer akkurat fra legen nå og er 7 +3 (eller egentlig bare 6 +3 etter mine beregninger). Og hun tok GU og kunne fastslå at livomora hadde størrelse 6-7 uker. Sa ikke noe om at dette var for tidlig.