PDA

Vis full versjon : Er dette bekkenløsningsplager?

Nova
09-04-2007, 16:03
I natt våknet jeg av at den ene hofta var kjempevond. Den verket ikke, men jeg kunne nesten ikke snu meg i senga. Jeg fikk ikke med meg beinet, og måtte dra det rundt med armen. Lå beinet først i ro var det greit, og lår, legg og fot var det ingen ting i veien med. I dag morges kjenner jeg det fortsatt, men det er mye bedre. Imidlertid kjente jeg det tok godt i hofta da jeg satt det nevnte beinet ut til siden for å reise meg fra en stol. Det sitter foran/på siden av hofta, ikke i lysken.

Er dette bekkenrelatert, eller er det noe annet? Jeg har ingen erfaring med bekkenplager fra forrige svangerskap.

-leah-
09-04-2007, 16:29
Det kan godt være bekkenløsningplager...for min egen del har bekkenplagene utartet seg veldig forskjellig under alle fire svangerskap. Noen ganger har det sittet i korsryggen, andre ganger stråling nedover den ene eller begge beina, eller som denne gangen - mest konsentrert i lysk område. Kjenner det også andre steder da, men "hoved" smerten sitter i et bestemt område...kjenner ikke så mye når jeg er "varm" dvs holder på med noe fysisk...men setter jeg meg ned eller skal sove er det nesten umulig å bevege seg etterpå.
Viss det vedvarer Nova, er det lurt å ta noen forhåndsregler...ikke vaske gulv, støvsuge eller vaske vindu. Ikke gå turer- da heller sykle. Finnes mange gode råd, men du må finne din måte! Bekkenplager utarter seg jo veldig forskjellig for oss som er plaget med dette...felles er at det jo er veldig vondt, men at det stort sett forsvinner etter fødselen!

Nova
09-04-2007, 18:29
Takk for svar! Jeg kom på at jeg har legetime/kontroll i morgen, så jeg får spørre meg litt fram der.

Viss det vedvarer Nova, er det lurt å ta noen forhåndsregler...ikke vaske gulv, støvsuge eller vaske vindu. Ikke gå turer- da heller sykle.

Gulv og vinduer skal bli enkelt å holde seg unna, det er verre med gåturer. :sparke:

-leah-
09-04-2007, 20:29
Takk for svar! Jeg kom på at jeg har legetime/kontroll i morgen, så jeg får spørre meg litt fram der.

Gulv og vinduer skal bli enkelt å holde seg unna, det er verre med gåturer. :sparke:

Fikk iallefall beskjed av fysioterapeuten at det ikke var bra å gå....håper du får noen svar i morgen, og eventuelt henvisning videre til behandling før det blir alt for ille..varmebasseng hjelper visst veldig bra har jeg hørt- får ikke prøvd det selv pga. blødningene...men lykke til i morgen da!