Vis full versjon : mindre strekkmerker.....
mamsen27
17-02-2003, 02:38
Jeg puttet alltid baby-olje i badevannet mitt da jeg var gravid før.Har nesten ingen strekkmerker.Bare bittesmå nederst på magen som er nesten usynlige.
Bruker olje i vannet nå også.Jeg pleide å sprute oljen over kroppen da jeg dusjet.
Jeg tror det er veldig bra og at det hjelper.
:findag:
Tidligere Bruker
17-02-2003, 12:36
Og det kan være tilfedlig. ;)
Ikke for å ødelegge gleden altså, men det er mange som smører og gjør masse rart for å unngå strekkmerker, men alikevel får en haug. ;)
Det er enda ikke bevist at det finnes noe type kremer o.l som hjelper mot strekkmerker.
Men det er helt klart lov å prøve!! :)
Finnes jo masse på markedet som skal være bra.
:mervink:
Ellinor Dyveke
17-02-2003, 12:52
Strekkmerker er forårsaket av underhudens dårlige elastitet.. Dermed kommer det ann på hvorvidt du har elastisk underhud eller ikke... I og med at du mamsen har vært gravid to ganger, og bare har fått littegrann vil det si at du nok har en ganske så elastisk underhud. Jeg derimot har ikke det, og har en del strekkmerker. Og da hjelper det lite å smøre med alskens rare salver og oljer...:(
Men sånn er det nå med oss... Noen skal slite med dette, og andre ikke..:(
mamsen27
17-02-2003, 13:49
Helt enig med dere.Jeg tenker egentlig det selv,men det er ikke noen skade i å prøve.Man får i hvertfall ikke tørr hud da.
Men er det at siden jeg ikke revnet eller måtte klippes,har det noe med elastisk hud å gjøre?For der brukte jeg aldri noen ting under svangerskapet.:findag:
Tidligere Bruker
17-02-2003, 14:01
Kan nok ha noe med det å gjøre, mamsen27. ;)
Jeg fikk en stor gutt første gang jeg gikk gravid. Han hadde hodeomkrets på 38 cm, og var 4640 gr. Så jeg var redd for atjeg skulle revne eller klippe.
men det gikk greit, pga pressetiden var lang, og huden strakk seg ut greit. ;)
Med de 3 andre jeg fødte vaginalt gikk det helt greit.:D
:mervink:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.