PDA

Vis full versjon : Vondt i hodet....

strax
16-04-2007, 10:06
Jeg har så sinnsykt vondt i hodet om dagen :hodepine:. Har jo hørt at det kan være ganske vanlig, men jeg trodde det var snakk om en murrende svak hodepine :vetikke:

På meg er det sånn at det dunker i hodet for hvert steg jeg tar. Når foten når bakken bare dunker det i hodet. Om jeg skal bøye meg for å hente noe på gulvet kjennes det ut som om jeg skal eksplodere.... Når jeg slapper av kommer det sånn i takene. Plutselig bare kniper det til og varer en liten stund, for så å slippe.... Murrende svak hodepine er det liksom mellom takene, og når jeg holder meg i ro.... Er dette normalt?? Har ikke hatt det så lenge. Kjennt anntydninger i noen dager nå, også har det vært ille i litt over ett døgn. Er det overhode noe jeg kan gjøre for å dempe det utenom å ta paracet? Har ikke tatt noe Paracet enda, men må nok bare krype til korset snart :sparke: Til vanlig hjelper det jo gjerne å drikke masse masse vann.... synes liksom ikke det er noe til hjelp nå.... Kanskje jeg må drikke enda mer??

Noen råd?? Holder på å bli gal :gaah:

SuzieQ
16-04-2007, 10:22
Hei!
Jeg har også vært plaga med mye hodepine. Begynte vel da jeg var sånn ca i uke 9. Kasta rett og slett opp av smerter. Prøvde diverse triks med å drikke masse masse, kald klut på panna, osv, men måtte bare krype til korset å ta Paracet. Smertene slapp med en gang:) Paracet ER ikke farlig altså, men jeg heller liker ikke å ta tabletter nå. Er nå bare sånn.
Til vanlig er jeg ikke plaga med hodepine i det hele tatt, men jeg har til nå i sv.skapet hatt noen episoder med voldsom hodepine. Må nesten være migrenesmerter. Blir helt :gaah: av det, men det er mye bedre, både for deg og fosteret, at du ikke går og har det vondt. Det er jeg helt sikker på, for det har ørten forskjellige jordmødre og leger fortalt meg:)
Det er mye hormoner i sving nå, og hormonutløst migrene er visst ikke helt uvanlig...

Cilla
16-04-2007, 21:51
Jeg har også hodepine, den kommer i perioder og varer i noen dager før den forsvinner igjen. Jeg tar en paracet blir det for ille, men prøver å la være. Å drikke masse vann hjelper ikke.
Jeg er lysømfintlig og det beste er å legge seg i et mørkt soverom.

Orkidè
16-04-2007, 22:03
Å drikke når du er tørst skal egentlig holde da, men ha med deg en vannflaske å drikk litt då og då :blunke: Hanskje du har en del spenninger i nakke/rygg som gjør at du får hodepine. Kanskje en aromaterapi-time kunne hjelpe, det skader ikke å prøve, det er virkelig noe å anbefale :snill:

strax
17-04-2007, 17:20
Å drikke når du er tørst skal egentlig holde da, men ha med deg en vannflaske å drikk litt då og då :blunke: Hanskje du har en del spenninger i nakke/rygg som gjør at du får hodepine. Kanskje en aromaterapi-time kunne hjelpe, det skader ikke å prøve, det er virkelig noe å anbefale :snill:

Åååå så deilig det må være :snill::snill:

€Twibees€
17-04-2007, 17:53
Tell me about it :au:
Er på tiende dagen i dag med hodepine. På onsdag gikk det over i en vanvittig migrene. Krøp til korset i går og tok paracet og har tatt i dag, men de virker ikke! Jeg er nok litt uttørket i tillegg... men det er ikke bare bare å få i seg væske heller!

Håper det går over snart :snill:

strax
17-04-2007, 21:30
Tell me about it :au:
Er på tiende dagen i dag med hodepine. På onsdag gikk det over i en vanvittig migrene. Krøp til korset i går og tok paracet og har tatt i dag, men de virker ikke! Jeg er nok litt uttørket i tillegg... men det er ikke bare bare å få i seg væske heller!

Håper det går over snart :snill:

Er du dårlig eller siden du sier det ikke er bare bare å få i seg veske? Er jo veldig lett å bli dehydrert om en spyr.... huff og huff....

Jeg drakk MASSE vann i går og utpå dagen ga det seg mer eller mindre. I dag er en bra dag :snill:

Håper det går bedre for deg også snart :snill::snill: