PDA

Vis full versjon : halsbrann???

*tiilii*
18-04-2007, 22:26
Jeg har vært plaget en stund nå med at det virker som om jeg har en klump helt nederst i halsen, og det svir som om noen hara helt syre i magen, helt oppunder ribbena. Da jeg forklarte dette til min mor i dag, lurte hun på om det ikke kunne være halsbrann, men nå er det 18 år siden sist hun var gravid og hadde halsbrann, så hun var ikke helt sikker på om det var slik det artet seg.

Halsbrann er jo så vanlig, men jeg trodde at det var akkurat det det var jeg da- at det "brant" og sved i halsen, hadde aldri trodd at det utarter seg sånn, gjør det det? Ligner dette på halsbrann? Jeg blir ofte småkvalm når det kommer, og frykter ofte at jeg må kaste opp, siden klumpen i halsen er ubehagelig. Jeg klarer ikke være i mye aktivitet, da kommer det gjerne, og det kommer også gjerne etter middag. Jeg har trodd at det er jeg som spiser meg alt for mett jeg da :rødme:

Håper noen kan si om dette lligner på halsbrann, er det det, så er det jo i allefall lindring å få!

harmony
18-04-2007, 22:36
Kan godt være halsbrann, har du prøvd syrenøytraliserende?

Tjorven75
19-04-2007, 12:38
Det minner mye om det jeg kalte halsbrann forrige gang i hvert fall. Skikkelig ekkelt, for jeg følte at jeg hadde lyst til å kaste opp. Spesielt ille ble det hvis jeg var fysisk aktiv (i den grad jeg klarte å være det med den kjempemagen og bekkenløsningen jeg hadde).

Hvis du mistenker halsbrann, så forsøk deg med Gaviscon. Dette får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Det hjalp meg forrige gang. Jeg hadde piller både på jobb, i veska og rundt omkring hjemme.

Noen synes at det smaker helt pyton. Jeg er vel enig i at det ikke var kjempegodt, men definitivt bedre enn alternativet.

Elisemoren
19-04-2007, 12:44
Det høres ut som halsbrann ja.
Er utrolig plaget med det selv, både med førstemann og spesielt denne gangen.
For gravide anbefaler man Gaviscon som man får kjøpt reseptfritt på apoteket. Den er veldig effektiv og kan taes ved ubehag. En enkel tyggetablett.

Men.. Under sist svangerskap virket den som bare det og jeg synes den var kjempegod på smak også. Denne gangen har jeg synes den var grusom å sitte å tygge på, så jeg bruker Love Hearts(godteriet :)) og den flytende Gavisconen i stedet. Tar meg et glass melk av og til når det står på fordi det nøytraliserer det sure spiserøret.

Men du får rett og slett prøve deg frem ;) Gavisconen er veldig effektiv og god, den har bare ikke funket like godt denne gang som sist.

*tiilii*
19-04-2007, 18:14
Takk for råd alle sammen, nå som dere alle synes dette kan minne om halsbrann, er det bare å lete etter en kur som fungerer for meg, jeg hadde aldri kommet til å tenke på at dette kunne være halsbrann om ikke mamma hadde sagt det! Jaja, man lærer så lenge man lever!

TattyTeddy
19-04-2007, 23:06
Jeg hadde halsbrann sist og mandler hjalp veldig bra! Hadde til og med en boks med mandler under overmadrassen... hihi