PDA

Vis full versjon : 2-3 cm åpning!

Demeter
17-02-2003, 20:16
Var på kontroll hos gynekolog på torsdag, og han kunne konstatere at det var kommet ca. 2-3 cm åpning + at livmorhalsen nå var blitt veldig kort! Det var iallefall det han skrev på skjemaet. Fikk beskjed om å fortsette å ta det med ro, har ligget på sofaen i 6 og en halv uke nå.

Jeg spurte om det kunne være fare for infeksjon, men han beroliget meg med at jeg fort kunne gå noen uker med åpning. Likeledes sa han at fødselen kan være nært forestående, alt fra en dag til 2-3 uker mente han. Ganske spennende og litt skremmende på samme tid, synes nå jeg. Skal på ny kontroll nå på onsdag, så jeg er litt spent på hva som har skjedd. Når blir man sendt til sykehuset, mon tro. Har ganske sterke kynnere for tiden, og mensmurringen er der hele tiden.

Fikk vite på UL at tvillingguttene har rundet 2 kg, det har liksom vært et mål for meg å nå så langt. Hadde ikke trodd at det skulle gå så mange uker da jeg fikk beskjed om å ligge resten av svangerskapet i uke 28.

Nå er jeg 34+0 uker i dag.

Hilsen Trude og de 2 små guttene (som skal hete Lars og Eirik)

Blåklokke
17-02-2003, 22:41
Gratulerer med 34 fullgåtte uker. Du har jo vært kjempeflink som har ligget så lenge - nå blir det spennende å se hva fremtiden bringer :). Lykke til og hold oss oppdatert, Trude!

Hilsen Blåklokke (12+5)

Aud
18-02-2003, 12:47
Så spennende, Trude:klapp:
Linda1 gikk med 2-3 cm åpning i 4-5 uker tror jeg, før hun ble igangsatt pga infeksjonsfare, så du kan enda gå noen uker til:)
Skjer det noe nå, går det jo sannsynligvis veldig bra, men du får være flink jente og ruge videre så lenge som mulig!

Aud og gutta :baby: :baby: 30+4