PDA

Vis full versjon : Hvorfor er det sånn her inne egentlig???

Rikke
17-02-2003, 20:49
Vel gikk inn her og fant endelig en del av snartmamma som hadde dette med røykekutt!

Det jeg ikke forstår er hvorfor enkelte skal være så stygge mot oss som ikke har klart og stumpe røyken enda! Vel jeg mener iallefall at jeg er ikke dum som ikke skjønner at det er skadelig for barnet osv, men hva vet andre om hva som skjer i mitt liv som kanskje gjør det litt vanskeligere og slutte?

Selv har jeg et barn på vei og en mor som ikke kommer til å være blandt oss stort lenger. Vel enkelte vil nok si at det ikke er noen grunn, men jeg syntes livet er tøft og vanskelig for tiden å kunne heller trenge noen som støttet. Isteden for f.eks ett innlegg jeg leste her om at røykende mødre er ikke egnet som mødre. Jeg lar meg ikke provosere, men jeg syntes det er forkastelig at andre mennesker skal si slike ting. Selv ser jeg jo at jeg bare lo av hele innlegget og at det jeg svarte på innlegget virket som om jeg ikke brydde meg om livet i magen min. Men er det noen som bryr seg om den lille i magen så er det meg, som håper at mamma kan bli bestemor før hun går bort fra oss!

Men tenk dere om litt er dere snille, det finnes mange grunner til at vi røykere ikke klarer og slutte å røyke sånn med det første. Men det sier ikke det at vi ikke klarer det!

Hvorfor kan ikke denne siden være det den er ment til å være, å hjelpe de som sliter å kutte ut røykingen!

:findag:

mamsen27
17-02-2003, 22:45
For noen som for en gang skyld gjør en rett ting som å ikke røyke føler seg overlegen og "opp-blåste".
De må hakke ned på andre som har problemer og vanskeligheter.Da føler de seg bedre og det er det eneste de kan virkelig lage debatt om siden vi alle vet det er farlig å røyke.De må da bare føle seg så forbaska perfekte som de gjør,for min del.La de nå bare ha den gleden.
Jeg gidder ikke engang å lese linkene deres eller å ta inn på meg den drittslengingen.Ikke gjør det du heller.

BRA FOLKENS!!!:klapp: :klapp:
Sleng mer dritt dere.........

LineM
18-02-2003, 00:06
Jeg fikk ikke inntrykk av at du ikke brydde deg om hva du har i magen når du svarte på innlegget du sikter til.

Selv klarte jeg å slutte på dagen når samboer'n min sa til meg at om vi skulle ha unge, så måtte jeg skutte å røyke. Så, jeg er ganske så stolt av meg selv der. Har ikke hatt suget heller, med unntakk av en gang, da en venn av meg tok sitt eget liv, da var suget der, men jeg klarte å holde meg unna.

Alle vet jo at det beste er at man ikke røyker når man er svanger, ammer eller har barn i det hele tatt. Det beste er jo ikke å røyke what so ever. For selv om man røyker, så er det ikke ensbetydende med at man er komplett idiot i hodet - slik som enkelte på SM mener.

Jeg har ikke lest inne på dette forumet før, men så jo i den aktuelle diskusjonen at ett par som hadde enorme fordommer mot røykende gravide faktisk bevisst utsatte seg selv og barnet i magen for passiv røyking, som også er bevist skadelig. Og, mener man at det skulle vært straffbart å røyke mens man var gravid, ja, da burde det også være straffbart å bevisst utsette sitt ufødte barn for andres røyking. Så, kanksje de burde feie litt for sin egne dører til tider :)

Lykke til med forsøket på å stumpe røyken, Rikke.

glad
14-03-2003, 20:49
Det er jo ikke særlig pent å rakke ned på røykende vordende mødre. Røyk er jo vanskelig å slutte med- for noen. Men det er jo så skadelig for fosteret, og det får hjertebank og blir stressa i det mor inhalerer..(så en mor som fikk se fosteret på ultralyd i det hun inhalerte, det var ikke mye gøy. Hun stumpa røyken der og da. Det var en dokumentar jeg så for mange år siden.)
Selv hadde jeg ikke problemer med å kutte røyken.
Og min mann røyker, men jeg blir ikke fristet.

Men hvorfor er det slik at noen har verre for å slutte enn andre??
Jeg har jo røyka siden jeg var 17 år, men har greid å holde meg i alle mine svangerskap og mens jeg amma.
Når jeg ikke hadde noen andre enn meg selv å tenke på, frista det veldig med røyk igjen..litt dumt av meg å begynne igjen da egentlig...:blush:

Men bare det å kutte ned på røyken i løpet av dagen hjelper jo litt...

Ønsker dere lykke til med røykeslutt, og videre i svangerskapet.

maribrun
16-03-2003, 20:44
jeg fikk råd om å syte over suget her inne, og skryte når jeg har trappa ned.. jeg satsa først på tre til dagen (oppe i 18/20 før) men har innsett at fire er overkommelig :klapp:.. jeg SKAL kutte, men jeg skal jo fungere i sammen med folk òg:) stå på, ikke hør på de negative, men de positive meldingene, positivitet = kreativitet!!!

Cyanea
18-03-2003, 15:41
Jeg synes dere er flinke jeg, jenter :klapp: :klapp: , som klarer å trappe ned!!
Vær stole at hver eneste røyk mindre dere tar om dagen, og gled dere over det!!!!

Meg
22-03-2003, 03:01
JEG har klart det, og selv om dere ikke kjenner meg, kan jeg si at da kan alle i hele verden klare det!!!! Ikke gi opp håpet og troen, sprekker dere så begynn på nytt igjen, med dnytt mot. Plutselig en dag er det kanskje DU som står der og oppdager at du er røykfri...?

Det går faktisk an, tro det eller ei :)

Lykke, lykke til!

Andrea_mor
12-04-2003, 01:33
Jeg synes det er flott at røykerne klarer å kutte ned røyken jeg!!! :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Det er drit vanskelig å klare å slutte, og det er ganske lett for folk som ikke røyker å si at det er lett som bare det. Jeg vet også veldig godt at det er ikke noe bra for fosteret med røyken. Jeg hadde dårlig samvittighet for hvert drag jeg tok, og det å prøve å slutte gjorde det ikke noe bedre.

Jordmor sa til meg at det var bedre at jeg kuttet mye ned på røyken og at det var bedre at jeg tok et par røyk om dagen og var rolig, enn å stresse med å slutte og være stresset hele tiden, for det er ikke bra for fosteret det heller.

Jeg forguder dere som klarer å slutte å røyke eller å trappe ned:klapp: :klapp: :klapp: :klapp:

Stå på jenter!!!!

Dette klarer dere til slutt!!!

jeg skal også prøve så godt jeg kan!!!!