PDA

Vis full versjon : Underlig stikking!

Tidl. bruker
21-04-2007, 18:04
Litt i går, og litt i dag har jeg kjent en underlig stikking på ett pungt midt på høyre siden i magen. Det har ikke vart lenge, men har vært litt ubehagelig. Kan det ha noe med livmoren å gjøre tro, ligamentsmerter? Leste på nettet at det er vanlig i starten av svangerskapet... :snill:

Pysjen
22-04-2007, 02:59
Hei Sussen.
Akkurat det har jeg også. Et lite punkt på høyre side. Jeg er i uke 5 snart 6 tror jeg.
Jeg tror det er normalt så lenge smerten ikke øker og vedvarer lenge.
Jeg var et lite øyeblikk redd for at det var noe i egglederen.
Jeg snakket men en venninne som har hatt graviditet der og den smerten var konstant og helt forferdelig. Hun kunne til slutt ikke bevege seg.
Jeg tror det er livmorfeste som strekker seg litt. Jeg leste noe om det på en nettside. Det er vist ikke så uvanlig at det er på akkurat høyre side heller.
Lurer på hvorfor det?
Men vær obs.

Jeg må ærlig si at jeg kan ikke noe om dette.

Tidl. bruker
23-04-2007, 08:33
Ja, det er nok som du skriver, livmora som strekker seg litt, og ikke noe farlig.. Tror at det er mye rart en kan kjenne og føle gjennom en graviditet, og som oftest er det helt naturlige ting...men det er jo ikke så rart en lurer, hvis det er første gang en går gravid...da har en liksom ikke peiling på noe....:snill: :mumse:

Eir
23-04-2007, 09:33
På det stadiet av graviditeten du er nå, er det vanlig med ligamentsmerter ja. Livmorfestene strekker seg. Lurt å unngå brå bevegelser/ vridninger, for da blir det enda vondere.