PDA

Vis full versjon : Menssmerter og gravid

Kayli
18-02-2003, 00:06
Er det vanlig å ha menssmerter i begynnelsen av graviditeten? Smertene er typiske for mens; sitter i korsryggen og på sidene av magen. Jeg er bare 5 uker på vei, og litt nervøs denne gangen fordi jeg aborterte sist.:???:

Happy
18-02-2003, 00:44
Høres ut som slik jeg har hatt det i starten av mine svangerskap. Har etterhver forstått at det er mange (men ikke alle) som har det slik.

Riktig lykke til videre i graviditeten :klem:!

Sweet Candy
18-02-2003, 11:10
Ja, jeg har det nå... kjennes ut som mensen skal komme hvert sek., men jeg har ikke sett noe til den enda (skulle hatt den på lørdag). Tok en CB-test i går, og den var svakt positiv. Da er jeg vel ca 5 uker på vei jeg også. Jeg er også ganske nervøs nå (hvis jeg er gravid, regner med det), har ikke hatt en spontan abort, men en graviditet utenfor livmoren. Er redd for at det samme skal skje igjen, men jeg tror det er liten sjanse for det. Lykke til videre, er sikker på at alt vil gå bra med deg denne gangen :D

Tidligere Bruker
18-02-2003, 14:16
Det er ganske normalt de første ukene ja, og helt ufarlig. Jwg hadde også menssmerter, men de kom og gikk, helt frem til uke 12. :)

Lykket il. :)

:mervink:

mamsen27
18-02-2003, 14:27
Jeg har hatt det samme de første mnd under alle tre svangerskapene,så det er ikke farlig eller noe:findag:

Kayli
18-02-2003, 21:27
Tusen takk for alle oppmuntrende svar. Føler meg litt tryggere nå. Hormonene er også begynt å rase; svært liten avstand mellom sinne og latter... Trøster meg med at det er et godt tegn:gladtrist

fomle
19-02-2003, 22:27
Har det også sånn, så jeg spurte legen min.

Hun sa det var helt normalt det er pga utvidelse av livmoren og at den fyller seg med mere blod osv. Altså ikke farlig:D

:findag:

Ung Frue
20-02-2003, 18:16
Jeg også har det slik faktiskt. I forhold til kalenderen er jeg kun 3+6, men jeg tror eggløsningen var en uke tidligere ute så da er jeg 4+6 evt. To positive tester og tidligere tre spontanaborter. Jeg er nervøs, men tror dette ska gå bra. Har bestilt time hos gyn mandag, men mye kan dessverre skje.

Tror disse magesmertene er helt klassiske jeg. Jeg har skrevet et på generell diskusjon om mave-mens-abortsmerter. Les innleggene der i tillegg til dine. Det går nok bra for oss denne gangen! Alt må jo bli større for å gi plass til :baby: våres.

Dette går så bra så :klapp: :klapp:

Lykke til videre du også :stakar:

:findag: