PDA

Vis full versjon : Smerter i ryggen, noen flere?

Karius
01-09-2002, 13:07
Jeg har i hele natt ligget å vridd meg og har så vondt i ryggen. På sidenen ved nyrene liksom.
Vet ikke helt hva det er jeg, har ikke hatt slik vondt før.
Har en følelse av at det er fordi at det kan være luft som har stengt seg eller at baby ligger å presser på noe.
Tenkte at det kunne være forstoppelse , men kom så på at jeg har da vært på do hver dag siden jeg ble gravid:lol:
Har også skikkelig mensmurringer under magen og bak i korsryggen. Noe presser.....
Er ellers ganske så plaget av kynnere nå, flere som er det?

Ellers så må jeg jo si at det så absolutt hjalp på formen at det ble litt kaldere i Norges land:klapp:

vannet i kroppen har vel blitt halvert eller noe sånn? tror ødem ligger på ca 1 bare nå.

Deilig er det at Høsten står for døren.

:findag: alle sammen.

K@trine
01-09-2002, 13:30
Jeg har begynt å få mye mere kynnere nå i det siste jeg og, også blir jeg veldig fort sliten i korsryggen og får litt mensmurringer. Jeg trodde egentlig bare at det skulle være sånn når det nærmet seg mere og mere. Det er jo sikkert litt slitsomt for ryggen din og gå og bære på baby, fostervann og morkake hele tiden, så det er vel ikke så rart å få litt vondt i ryggen når det begynner å bli tungt. Men jeg er hverken lege eller jordmor så jeg har egentlig ikke peiling.
Lykke til, får håpe det gir seg igjen ;)
Klemmer fra BigMama 34+4 :cool:

Karius
01-09-2002, 13:59
Regner egentlig med at det er helt normalt... måtte bare syte og klage litt på morra'n:lol:
Alle organer begynner jo å få dårlig plass inni magen min nå, så det er jo ikke så rart om noe blir liggende i klem ....

:findag:

K@trine
01-09-2002, 14:31
Ja, ikke sant det er deilig å få klagd litt? Det er liksom nå det er lov til å klage. I dag har jeg så mye jeg skulle klagd på at jeg vet neimen ikke hvor jeg skal begynne, også blir jeg bare enda mere frustrert hvis jeg begynner å tenke igjennom alt som irriterer meg for tiden. Så jeg må nok bare bite tenna sammen og tenke positivt. :gal2:
Nå er det ikke lenge igjen til :birth: , det skal bli godt å få :baby: ut av hula si!
Lykke til med ryggen og alle de andre plagene som vi stakkars gravide må gå igjennom:leiseg: :leiseg: :leiseg:
Masse :klem: :klem: :klem: fra BigMama 34+4;)

Lille Persille
01-09-2002, 20:19
Jeg har også kjent det i ryggen nå noen dager, litt mindre mensmurringer foran, men kynnerne er der.

Har lurt litt på om dette er normalt, trodde dette skulle komme de siste ukene før fødsel jeg, men så har jeg ikke gjort dette før da.

Godt det er flere da..så er det vel naturlig.

32+6 :findag:

Pope
02-09-2002, 13:31
Jeg må bare inrømme det....

Nå kommer sv.skaps plagene for fullt!

huff, Karius. Jeg kan bli med på ditt klagekor idag. Sov dårlig i natt, fant likssom ikke den rette sovestillingen og våknet flere ganger. Er kjempetrøtt idag...ZZZzzzzz:sover: :sover:
Vondt i ryggen, vondt i magen osv..

Jada, vann i kroppen. Fikk fortsatt status 1 i ødem hos legen idag. Skoene klemmer noe vanvittig og jeg begynner å se likhetstrekkene fra hobbitsene i "Ringenes Herre".

klage, klage, klage....Jeg føler egentlig ikke at jeg har rett til det, som har hatt 7 mnd uten plager. Men nå var jeg så godt igang :lol: :lol:

klem fra popsan 33+3

Puncky
02-09-2002, 18:25
Jeg får nesten bare stille meg i rekken jeg da...:D

Er kort sagt; dritt lei av å være gravid nå! ALT er et ork, alt fra å stå opp av senga, til å gå på do... Vond rygg, vondt bekken, press på ribbeina, osv.

Har lest at det er veldig vanlig å få vondt i ryggen, det er fordi leddbånd og muskler blir slappere slik at fødselskanalen lettere vil utvide seg...

Vi har vel ikke så mye annet valg enn bare å holde ut, jammen godt vi har hverandre, sånn at vi kan "klage" litt....:p

:stakar: fra Puncky (2 dager til T-30) *hi hi*

MayaM
02-09-2002, 20:40
Så godt å høre at andre også er lei (les: mitt laaange innlegg om å være lei for en stund siden).

Og ja jeg også har litt vondt i ryggen, men bare når jeg skal sove... Så jeg sliter litt der.... Men jeg overlever dette også. Har ellers egentlig vært ganske heldig under dette svangerskapet, så litt får jeg vel tåle....

:D