RenateAlice
18-02-2003, 14:23
Jeg er 20 år, har vært vikar(fra dag til dag, ingen fast ansettelse eller faste vikariat...) siden september 2001.... Jeg har jobbet ganske mye, har nesten ikke fått utbetalt noe dagpenger over denne perioden...(står som arbeidssøker da..)
Nå er jeg gravid :D er ikke så veldig langt på vei da, men nok til at jeg er i dårlig form... :(
Skulle egentlig på jobb hele denne uken, men ble sykemeldt for en uke, forrige torsdag...(hadde blødninger, og skal ta det med ro i en uke....) Men, jeg har fått slik uutholdelig kvalme....ligger på sofaen det meste av tiden... Nå lurer jeg på, får jeg sykepenger hvis jeg blir lengre sykemeldt??? Hvem bataler de isåfall??
Betaler kommunen da sykepenger for en vikar som er syk, liksom??
Og hvordan stiller dette seg når det gjelder permisjon og slikt.... Aner ikke hvilke penger man har krav på i det heletatt??
Noen somhar vært borti noe av det samme kanskje??
Eller noen som kan fortelle meg hva som er "normalt"??
Renate Alice
Nå er jeg gravid :D er ikke så veldig langt på vei da, men nok til at jeg er i dårlig form... :(
Skulle egentlig på jobb hele denne uken, men ble sykemeldt for en uke, forrige torsdag...(hadde blødninger, og skal ta det med ro i en uke....) Men, jeg har fått slik uutholdelig kvalme....ligger på sofaen det meste av tiden... Nå lurer jeg på, får jeg sykepenger hvis jeg blir lengre sykemeldt??? Hvem bataler de isåfall??
Betaler kommunen da sykepenger for en vikar som er syk, liksom??
Og hvordan stiller dette seg når det gjelder permisjon og slikt.... Aner ikke hvilke penger man har krav på i det heletatt??
Noen somhar vært borti noe av det samme kanskje??
Eller noen som kan fortelle meg hva som er "normalt"??
Renate Alice