Vis full versjon : Til fleregangsgravide
Lonestar
12-08-2002, 18:06
Begynner å bli veldig utålmodig jeg - vil kjenne liv! (Ja, jeg vet det er litt tidelig, er bare 10+2):gal:
Går rundt og innbiller meg at jeg kjenner noe da...det gjør jeg forsåvidt også...LUFT!:gal2:
Men det sies jo at man kjenner det tidligere når man har vært gravid før..
Når kjente dere liv?
Denne gangen, med andremann, mener jeg selv at jeg kjente liv for første gang sent i uke 14, og for fult i uke 16.
Kan godt være at jeg tok feil i uke 14, men velger fortsatt å tro at det var liv jeg kjente. :)
T-12(UL)/T-8(min)
Jeg er sikker på at jeg kjente liv i uke 13 med Ole, men jordmor påsto at det var umulig...
Men jeg er sikker i min sak jeg :)
Denne gangen kjente jeg liv i uke 16 - hvis jeg la godviljen til. Helt sikkert i uke 18!
De andre gangene sånn ca. 18-19. uke.
Lenge å vente?? Jeg vet!:p
Første svangerskap: uke 17
Andre svangerskap: uke 15
Tredje svangerskap: uke 17 (var faktisk ikke helt sikker før uke 19)
Litt snålt egentlig, jeg trodde man kjente bevegelser tidligere og tidligere for hver gang, men denne gangen synes jeg det gikk lenge! Men for å være helt ærlig har jeg nok ikke kjent så veldig nøye etter heller denne gangen.. Litt annerledes å gå gravid med en aktiv ettåring løpende rundt omkring. Det vet du vel alt om? ;)
Med førstemann: ca.uke 18-19
Med andremann: uke 15
Denne gang: uke 14, ble på ultralyd flyttet tilbake og hvis det stemmer kjente jeg liv sist i uke 12 (noe jeg betviler sterkt, derfor tror jeg mer på mt enn ul termin)
Skikkelig tydelige spark og bevegelser hver dag fra ca uke 20 med de første 2 og fra uke 17-18 denne gang.
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (26+1)
Med første mann; uke 16, skjønnte det ikke da, men når jeg var på UL fikk jeg se at den følelsen jeg kjennte i magen var småen.... :p
Denne gangen kjente jeg det i uke 14... Men så er det en mulighet for at jeg egentlig er lengre på vei da, bør vel få med det! Tror i grunnen det, får nå kan jeg se småen uten på magen... den blubben av og til ut på den ene siden og er da steinhard, mens den er helt mykt på den andre... :p Sånn flytter den seg rundt, oppdage det i går og fikk nesten "sjokk"!!! Kjempefasinerende!
Jeg er gravid for første gang å kjente liv første gang i uke 14.
Har kjent liv hver dag siden uke 15. Samboeren min kunde til og med kjenne jenta fra utsida første gang i uke 15. :)
På UL fortalte de at min morkaka ligger mot ryggraden, å da er det tydligvis mye lettere å kjenne bevegelse, ettersom ikke noe ligger iveien å "demper" bevegelsene.
Så hvis du er heldig har du ikke mange uker igjen før du kjenner noe! :) (Men det er jo mange som ikke kjenner noe før nærmere uke 20, så du trenger ikke bli urolig hvis det tar litt tid heller.)
Klem Kikkan 21+3 :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.