PDA

Vis full versjon : vektøkning

Lillybell
03-05-2007, 18:27
Jeg har allerede lagt på meg ti kilo å er bare kommet til uke 22- mye skyldes at jeg sluttet å trene da jeg datt ned en trapp i begynnelsen av svangerskapet og fikk en ryggskade. Har bekymret meg mye- vekten øker men har ikke merka noe spesielt på klærne. Tok dette opp med legen i dag å han sa faktisk at han så ikke på vekta- han synes ikke jeg så overvektig ut å mente at med det kostholdet jeg har og at jeg slutta å røyke før jeg fant ut at jeg var gravid var viktigere faktorer. Har kjempebra på alle prøver, men egentlig synes jeg dette var merkelig fordi jeg synes det står så mye om BMI og vekt i forbindelse med graviditet på diverse sider rundt om kring- hvordan har dere opplevd dette?
er livredd for å legge på meg for mye men fikk klar beskjed om å glemme noen videre regulering av kostholdet..

Bonsai
03-05-2007, 18:37
Det stemmer at man ikke lenger er så opptatt av hvor mye man går opp, så lenge SF-mål er innen normal.
Når det gjelder BMI så sjekkes det at denne er normal FØR man blir gravid. Klart det er viktig å tenke på å leve sunt når man er gravid, men man skal ikke slanke seg heller.
Noen går opp mer enn andre, men så lenge man lever sunt så kommer ofte kiloene enten man vil eller ei...

blaastrek
03-05-2007, 19:02
Hva er SF-mål?