PDA

Vis full versjon : Blødninger

Donna
04-05-2007, 10:18
Noen som har hatt store blødninger i svangerskapet og det har gått bra?

Fadese
04-05-2007, 10:28
Jeg hadde flere små og en ganske kraftig (men kortvarig) blødning i mitt første svangerskap, og det gikk helt fint.
Kjenner folk som beskriver at det har blødd MYE, men der det har gått helt fint. :)

Dana
04-05-2007, 10:49
Har i alle mine tre svangerskap opplevet kraftige blødninger. I de to første svangerskap var det i uke 15. I dette svangerskap var det i uke 29.
Jeg opplevde vel nærmest en styrtblødning som stoppet opp ganske så hurtigt alle gange, etterfulgt av koalligert blod og til sist brun utflod.

Det har gått fint alle gange.....

Hvilken type blødning har du, og har du smerter? Hvor langt er du på vei?

Donna
04-05-2007, 10:59
Hvilken type blødning har du, og har du smerter? Hvor langt er du på vei?

Jeg er i 13. uke og fikk styrtblødninger onsdag i forrige uke, ble innlagt på sykehus der det ble oppdaget at jeg var gravid. Nei, jeg ante ingenting siden jeg hadde, og fortsatt har, hormonspiral. Jeg hadde da smerter som kom i tak, som svake rier. Men etter 12 timer med styrtblødninger hadde babyen det fortsatt fint, og blødningene avtok. Jeg har blødd siden, men i mindre mengder frem til i går da det økte på igjen. Nye smerter og moderate blødninger, ny tur til sykehuset. Babyen har det fortsatt bra.

Dette er en psykisk berg og dalbane, kunne trenge litt håp fra noen som har blødd så lenge og mye uten at det går galt :)

Jeg hadde en stor blødning tidligere, antagelig i uke 10 omtrent, men da ante jeg ikke at jeg var gravid og trodde blødningen kom grunnet UVI.

litjpia2
04-05-2007, 12:17
Jeg hadde blødninger i uke 8, 10 og 11. Fikk komme inn til ø-hjelp Ultralyd alle tre gangene. Og alt sto heldigvis bra til med fosteret alle gangene. De kunne heller ikke si hvorfor de blødningene kom...men de sa at det er mange som har blødninger og likevel føder velskapte barn:jippi: .

Dana
04-05-2007, 12:24
Uff Donna. Skjønner at det er en psykisk berg-dal bane. Har som sagt, "bare" blødt" en gang i hvert svangerskap. Denne gang (i uke 29) var det med ri-lignende sammentrekninger.
Jeg blødte faktisk så mye, at jeg trodde at det var slutt, for det kan virke ganske så voldsomt.
Sender deg mange varme tanker og håper, at det roer seg....

Donna
04-05-2007, 15:37
Takk! :klem:

Jeg har også blødd i alle svangerskapene, men da har det vært snakk om litt friskt blod som har gitt seg i løpet av dagen og som ikke synest annet enn når jeg tørker meg.

Men denne gangen er det 1000 ganger verre. Det er snakk om at det fosser ut! Jeg er mer bekymret nå enn da, siden jeg ikke var klar over graviditeten. Men vi satser på at det går bra :)