PDA

Vis full versjon : ferie-spørsmål/svangerskapsperm

bobla
18-02-2003, 20:06
hei dere

har et litt merkelig sp.mål som jeg håper dere kan hjelpe meg med:uff:

jeg skal ut i s.perm fra 17.mai og har endel ferie jeg ikke har tatt nå i 2003 og ferie i 2004 som jeg kunne tenke meg å ta under perm...vel her er sp.målet : skal jeg da skrive opp begge disse periodene på søknaden? el. blir dette avtalt fra år til år med trygdekontoret??

får utbet, feriepenger av arb. giver i juni mnd. og det er vel litt teit å sette opp ferie rett etter fødsel...:???:

håper dere skjønte hva jeg mente...på forhånd takk for svar

charlie
19-02-2003, 10:53
...hos oss får vi perm-pengene fra lønningskontoret ,som så får refusjon fra folketrygden, så det kan hende det blir annerledes hvis du får perm.pengene rett fra folketrygden:

men hos oss er det vanlig at når man skriver søknad om perm. så setter man opp en oppstilling med da skal jeg ha perm, da skal jeg ha ferie, da er jeg fire uker på jobb mens pappa er hjemme, så skal jeg ha perm.... etc...

det er jo like greit, det, hvis du vet det. tror ikke du kan sette deg opp på ferie de første seks ukene etter fødselen, for de ukene er forbeholdt mor. men det er jo bare å skyve litt på det, så går det greit..

noen som har andre innspill?

:findag:

dagmar
19-02-2003, 11:09
I skjemaet fra folketrygden som du skal fylle ut står det spørsmål om når du skal ha ferie. I forhold til arbeidsgiver trenger du vel ikke avtale akkurat når du skal ha ferie? Det bør vel være tilstrekkelig å diskutere hvor mye ferie du skal ta ut i løpet av permisjonstiden, samt å avtale når du kommer tilbake. Hvis du vil ha jevne utbetaliger, og du ikke mottar lønn fra arbeidsgiver (som blir refundert av trygdekontoret) kan det sikkert være greit å sette opp ferie i de periodene hvor du mottar feriepenger.

bobla
19-02-2003, 13:01
hei jenter

takk for hjelpen! gikk opp et lys for meg nå!:D