PDA

Vis full versjon : Løs mage

Tidl. bruker
10-05-2007, 08:33
De siste to dagene har jeg hatt helt bløt avføring, det renner ganske bra når jeg må på do... Er ikke sånn at jeg renner på do hele tiden, men kanskje en gang ekstra eller noe i løpet av dagen. Noen som har noen tips for å forebygge dette? Er jo ganske så ubehagelig, full av luft er jeg også...http://forum.babyverden.no/image/s8.gif

Kan det komme av at jeg fpr nesten to uker siden begynte å drikke et glass eller to med Biola? Før drakk jeg det av og til, men nå er det hver dag, gynekologen min anbefalte meg det... Synes jeg spiser det samme som før, endel middels grovt brød, pluss en ellere to frukt/grønnsakeri løpet av en dag.

Kan dette ha noe å si for lille i magen? Jeg har forresten gått ned en halvkilo siden forrige uke.

Monkey
10-05-2007, 08:50
Jeg tar ido-form kapsler hver dag for å forebygge det. jeg er mye plaget med løs mage og, og for en stund siden endel hard mage, men ido-form kapslene har gjort susen for min del!!! merker det når jeg ikke har tatt de på et par dager, da starter magen igjen...

Mye luft i magen kommer ofte av mye fiber. slik som frukt, grovt brød og slikt.

løs mage skal ikke ha noe å si for den lille i magen, men du bør ikke gå for lenge med det, da det tærer på DINE krefter!! ;)

Tidl. bruker
10-05-2007, 08:58
Hva er ido-form da? Er litt sånn småskeptisk til medisiner under svangerskapet... Ellers tenkte jeg at jeg skulle slutte med Biola og se om det går over (selv om jeg innbiller meg at den skal binde magen da:vetikke: ), og kjøpe meg blåbærsaft og drikke det, og se om det går over i løpet av en par dager.

Petternella
10-05-2007, 09:08
Sånn har jeg også fått det!
Har hatt veldig treg mage hittil i svangerskapet, men nå de siste 3-4 dagene har det vært rennende og "luftig" :urk:

Nesten så jeg ble bekymra over så plutselig endring i systemet. Jeg har ikke lagt om kostholdet den siste tiden, sånn rent bortsett fra at det har vært endel søt mat, masse kakefeiring de siste ukene. Har bestandig vært glad i youghurt, kulturmelk etc, og det har jeg drukket siden lenge før svangerskapet.

Merkelig. Skal i allefall nevne det for jordmor på neste kontroll, men den er jo ikke før den 18.