PDA

Vis full versjon : Opp fra sofaen!

Demeter
19-02-2003, 19:05
Hei dere!

Ja, så har jeg vært på ny kontroll hos gynekolog etter at jeg i sist uke fikk konstatert 2-3 cm åpning og tendens til avflating av livmorhalsen. Ifølge kontrollen i dag er tilstanden uforandret, og jeg ble beordret opp av sofaen etter 6 uker og 5 dager på ryggen. Gynekologen mener at hensynet om å unngå blodpropp og komme i form til fødselen er viktigst siden jeg har kommet så langt (er 34+2 uker i dag). Må innrømme at livet på sofaen har vært en tålmodighetsprøve, da jeg som aktiv instruktør på SATS er vant til å være på trening nærmest hver eneste dag. Nå puster jeg som en hval og ser ut som en loffende pingvin som kommer gående bortover!!!!

Vel, det kan bli spennende tider framover, selv om gynekologen sa at det enda kan gå et par uker (han sa også at det kan være snakk om dager!!!!)

Hilsen en glad

Trude og 2 små gutter i magen, som nå heter Lars og Eirik (det er 100% bestemt etter mye vinglig den siste tiden)

Blåklokke
20-02-2003, 01:25
Hei Pingu-Trude (og 100% Lars og Eirik)!

Må være deilig å endelig få vralte litt rundt igjen, selv om formen er noe redusert :)! Ikke minst godt å få vite at alt er klart for at det store endelig skal skje snart :klapp::klapp:!

lazylionezze
21-02-2003, 10:37
Så deilig å komme opp litt. Nå er det jo ikke så farlig om fødselen bare setter igang heller. Jeg var kjemperedd for å få sengebeskjeden i går hos legen, men jeg er 4 cm og helt lukket så jeg kan gjøre akkurat som jeg vil. (Fly til Dubai om du har lyst, bare strekk litt på deg på veien :D var legens beskjed) Dessverre er det jo andre ting som gjør meg lite mobil, men jeg kan i det minste bevege på meg det jeg orker.

Lykke til meg guttene!

Taurus
21-02-2003, 12:16
Det høres skikkelig grusomt ut å ligge slik over lang tid. Fint at du kan få bevege deg. Tenk så spennende, om bare noen dager kan du være mamma til to!!!! Får helt frysninger jeg.

Lykke til med tiden fremover :klapp: :birth: :birth:

Klem fra

Gunhild Marie
04-03-2003, 16:04
Jeg ligger ikke i ro på sofaen, men hviler med ujamne mellomrom (når jeg er trøtt!).
Likevel føler jeg meg en smule fanget- både i kroppen og i huset...
Har føtter så store som en elefant og kommer kun ned i mannens sandaler, så da begrenser det seg hvor langt man kan gå tur.
Jeg pleier å vralte de hundre meterne ned til postkasse og hjem igjen....
Men når det nærmer seg enda mer, skal jeg jammen ta en skikkelig tur for å sette i gang ting og tang- nå er jeg nemlig en smule lei......vil se mine to små barn.......

Despo hilsen....