PDA

Vis full versjon : Beta-hemolytiske streptokokker, gruppe B

AnnC
19-02-2003, 21:53
Noen som har eller har hatt dette i skjeden?? Fikk et lite sjokk da det kom et brev fra gynekologisk/føden om at prøven som ble tatt der oppe for tre uker siden viste dette resultatet. Har ikke hørt om det før og informasjon på nettet er visst håpløst å finne. I følge brevet har ca 1 av 5 kvinner dette mer eller mindre konstant i skjeden. Noe behandling nå er ikke nødvendig, men de skal sette meg på en antibiotikakur når fødselen starter for at babyen ikke skal bli smittet.....
Selvfølgelig kunne ikke dette brevet ha kommet noen dager før slik at jeg kunne ta det opp med gynekologen i går....
Noen som kan hjelpe meg litt???

Bitte1
22-02-2003, 12:53
Hei!

Jeg hadde streptokokker i skjeden sist svangerskap, og fikk antibiotika intravenøst under fødselen. Helt uproblematisk.

Det er ikke noe vits i å behandle det under svangerskapet, da det som oftest vil komme igjen. En fordel å unngå antibiotika under sv.skapet hvis man kan.

Noen sykehus gir ikke antibiotika under fødselen heller - tror det har noe med hvor mye streptokopper man har.

Dersom ungen blir smittet under fødselen, kan den få en infeksjon og feber; noe utover det, vet jeg ikke om.

Lykke til!

mamsen27
22-02-2003, 17:50
Kunne dere forklart litt nærmere hva det er?
Jeg hadde noe greier i slutten av mitt første svangerskap og tok stikkpiller opp i kjeden.Da var det snakk om at ungen kunne bli smittet osv.