PDA

Vis full versjon : Mistet alle symptomene

lille lilje
21-05-2007, 10:33
Hei hei! Jeg er gravid i 5 uke, (endelig etter en spontanabort i august - 11 upv) men på torsdag våknet jeg til at alle symptomene som jeg hadde hatt, var borte. Jeg føler ikke lenger at jeg er gravid, så går bare rundt å venter på "det" som skal komme. Jeg har ikke hatt noen blødninger, bare bittelitt brunt utflod! Har vært hos legen i dag og tatt blodprøve, skal tilbabake i morgen for å ta en ny (måler HCG nivået) Graviditetstestene er fortsatt positive, men det er vel vanlig uansett?! Vi ble sååå glade da jeg fikk vite at jeg var gravid, men nå føler jeg at jeg kommer til å miste nok en gang. Er det noen som har opplevd det samme? Har dere mistet det da? Jeg er sååå skuffet og redd.

Trinis
21-05-2007, 11:27
La oss håpe at blodprøvene dine er fine, og at den lille spiren din fortsatt klamrer seg fast! :snill: Det at symptomene har forsvunnet, trenger ikke ha noen betydning! Jeg gikk fra å ha diverse symptomer inkl. super ømme bryster i begynnelsen, til å våkne en gang i uke 7 og ha ingen symptomer i det hele tatt!

Lykke til!

Marit_k
21-05-2007, 13:03
Huff, jeg skjønner at du blir skremt av dette, men gjentatte ganger gjennom svangerskapet så vil du kunne oppleve at symptomene tidvis later til å være borte. Det er helt normalt, og trenger overhodet ikke tyde på at noe er feil.
Da jeg var gravid forrige gang, så hadde jeg en del symptomer frem til uke 5-6, og så ble de helt borte. Ikke antydning til at jeg skulle være gravid, før symptomene dukket opp i fullt monn, et par uker senere. Det gikk bare fint med det svangerskapet.

Håper blodprøvene dine viser flotte verdier, og ønsker deg lykke til videre.

lille lilje
21-05-2007, 13:56
Takk for oppmuntrende ord. Jeg håper at blodprøvene er fine og at vi igjen kan nyte tanken på å endelig bli foreldre. Jeg har fått en del brunlig (seneaktig) utflod, er det unormalt?

pascal
21-05-2007, 14:05
De første ukene er det normalt at symptomene er litt frem og tilbake. I følge min gyn er det ikke før i uke 7-8 de virkelig kommer for å bli. (Om man får dem da, er ikke alle som gjør det heller.)

Mine symptomer forsvant også i uke 5 for å komme sterkt tilbake i uke 7.

Nora H
21-05-2007, 14:22
Mine symptomer forsvinner også, for så å dukke opp igjen, og så forsvinne igjen. Det er helt normalt, men jeg ble også nervøs da det skjedde i begynnelsen. Som deg har jeg blødd både rosa og brunt. Jeg dro til legevakten og fikk ultralyd dagen etterpå. Alt så fint ut. Blødningene jeg har hatt skyldes trolig en polypp som sitter på livmorhalsen. Det er vanlig å blø litt når man er gravid fordi slimhinnene er mer blodfylte da enn ellers.
Håper det er en ufarlig blødning du har og at hcg blodprøvene dine er fine :klem:

lille lilje
21-05-2007, 16:52
åh, så godt å høre at det er andre som har opplevd det samme som meg, og at det har gått fint. Jeg klamrer meg til håpet....Det er bare så rart å være gravid og samtidig ikke føle noen ting som helst når det egentlig skjer en hel del ting der inne...(forhåpentligvis) Jeg har nok panikk for å miste igjen også, for det unner jeg ikke min værste fiende. Jeg henger meg opp i bokstavelig talt ALT. :gaah:Regner med at jeg ikke er alene om de følelsene!!! Vi vil jo bare så gjerne bli foreldre hehe....Lykke til alle sammen, dere blir gode å snakke med her inne fremover forstår jeg;)

Tusen tusen takk

lille lilje
22-05-2007, 12:18
Nå har jeg tatt min andre blodprøve (HCG), så går her og surrer, mens jeg tenker på hvordan dette skal ende. Jeg er negativ i dag, for jeg har fått sterkere blødninger (mørkt blod). Har begynt å få tanker om at det er noe galt med meg, siden jeg ikke klarer å holde på spiren min?! Men, jeg får holde motet oppe frem til jeg får beskjed. Er det mulighet for å få ultralyd så tidlig som i 6 uke (5+2) hvis blodprøvene er fine?:vetikke:

Nora H
22-05-2007, 12:34
Slitsomt å gå slik å vente :comfort:

Selv om du skulle miste igjen trenger det ikke være noe galt med deg. Det er vanlig å ha en eller to spontanaborter.
Du kan be om ultralyd så tidlig. Du vil ikke kunne se hjertet slå ennå, men det man kan se er fostersekken og mest sannsynlig fosteranlegget.
Når får du svar på blodprøven?

Klompen - snart 4 i rosa
22-05-2007, 12:41
Symptomene på graviditet kan komme og gå...:snill:
Det har de gjort hos meg hver gang. Denne gangen tok jeg en ny test etter 15 uker fordi jeg ikke lenger følte meg gravid, men det var jeg jo..

Håper at spiren din klamrer seg fast og blodprøvene er positive :lykke:

kjærlighetsbarn nr3
22-05-2007, 12:57
De symtomene kommer og går her å ikke noe utflod eller blødninger men ømhet osv blir borte innimellom :vetikke: hvorfor men men...

Lykke til håper alt er bra og at svangerskapet blir behagelig :snill:

lille lilje
22-05-2007, 13:13
Man får mange rare tanker i hodet når det ikke går slik "boka" sier. Jeg føler at jeg har ventet så lenge nå, selv om jeg vet mange sliter i flere år. Jeg føler virkelig med dem.....Jeg skal ringe legen kl. 13.00 i dag, vet ikke om jeg får svar på begge, det tviler jeg på, så må nok klare å holde ut til i morgen. Uansett, hvis jeg mister, er jeg ihvertfall glad for at jeg ikke er lenger ute i svangerskapet (som sist gang).

kjærlighetsbarn nr3
22-05-2007, 13:20
De aller fleste begynner å glede seg allerede ved første positive test så jeg tror egentlig det er like vondt å miste uansett om man er 3 - 4 uker vei eller om det er lengre for man mister noe av håpet man får når man blir gravid :rødme:

lille lilje
23-05-2007, 08:40
I går kveld fikk jeg større blødninger, mye slim og blod (beklager detaljene), og har hatt menssmerter. I natt våknet jeg til at jeg var våt av svette, så må ha hatt feber. Ringte legen nå nettopp, og hun ville ha meg ned til undersøkelse. Off, jeg blir så lei meg for dette, blir så engstelig! Er redd for å måtte ta utskraping, håper heller at alt kommer ut på egen hånd i tilfelle. Har ihvertfall ingen tro på at spiren har overlevd dette......føles helt tomt... :rørt:
Takk for trøstende ord;) Klem fra meg til dere!

lille lilje
29-05-2007, 12:11
Jeg mistet desverre. Var på sykehuset sist uke og det ble konstantert spontanabort. Er i fin form tross alt, så har ikke gitt opp håpet.... Vi snakkes nok igjen om ikke så alt for lenge (håper jeg) Takk for trøstende ord...Klem fra meg

Nora H
29-05-2007, 15:01
Så trist at du mistet :comfort:

Håper du er snart tilbake :klem: