PDA

Vis full versjon : Hjelpes meg ex.u?

Tidl. bruker
23-05-2007, 11:22
Hei alle sammen.
Jeg har jo blødd nesten siden jeg testet pos,dvs i 2,5 uker.Har vært på ul hvor de ikke har sett noe foster i livmora og normale eggstokker.
Men på mandag da fikk jeg litt vondt i den venstre eggstokken ikke sånn veldig mye,men kjente det godt.Ringte sykehuset på tirsdag og fikk da komme inn.Fant fortsatt ikke noe i hverken livmor eller eggstokker.
Men så skulle han sjekke hcg nivået mitt,for å se at det hadde sunket sa han for da var den en sa.Men det hadde på 5 dager gått fra 250-1100 så det hadde jo steget....Så da skal jeg oppereres på torsdag....Fikk ikke noe info idet hele tatt fikk bare beskjed om å møte fastende.Han sa også at det kan jo hende vi finner noe i livmoren og da går vi bare ut igjen....
Hjelp noen med erfaring....Hva skjer...?
Er ca 6+5 dager på vei nå..

Emilia
23-05-2007, 13:15
Har ingen erfaring, men får håpe de tar UL først på torsdag da. Og at de ikke går inn i og skal fjerne først, for da er vel skaden skjedd dersom det ligger i livmora....?

Jeg ville ihvertfall forlangt UL først. Kan ofte være vanskelig å se noe tidlig på UL, og hvis de ikke finner det hverken den ene eller andre plassen, så ville jeg bedt de skjekke nøye før de tok noen inngrep.

Mmmariah
23-05-2007, 19:09
Hva er dette for en lege?
Du må da få informasjon, og de burde vite!
Jeg gikk gjennom en ex.u for noen mnd siden, og jeg hadde veldige smerter på høyre side, blødde en del, dro til legevakten og ble sendt til sykehus dagen etterpå, innvendig ul hvor de fannt blod i buken og ikke så noe fostersekk, og at eggleder var hovnet opp eller noe sånnt, så da var det i hui og hast til operasjon......
Jeg føler veldig med deg, men synes det er en rar innstilling den legen har -kanskje vi finner noe i livmoren eller kanskje ikke... :shock:
Dette burde de ha peiling på og man opererer vel ikke sånn uten å vite om det er snakk om ex.u eller et embryo i livmoren.. Ble litt forvirret jeg...
De skal da kunne sjekke dette ved en undersøkelse og innvendig ul???
Noen flere som har erfaring på dette området?

Jeg håper virkelig at du slipper gå gjennom en exu.
krysser fingrene for deg!!

Unicorn_76
23-05-2007, 20:25
Hvis jeg hadde vært deg, hadde jeg blånekta å la dem gå inn før de var 100% sikre på hvor fosteret faktisk ligger. Be om en ekstra ultralyd!

Tidl. bruker
23-05-2007, 22:01
Ja er rimelig forvirret selv her,aner liksom ingenting.Har ikke store smerter kjenner litt i venstre side,men absolut ikke hele tiden,sånn innimellom bare.
Skal be om en ul ekstra,men han sa det at hvis dem ikke ser noe på ul i morra da går den inn for å se....huff gruer meg noe sinnsykt,,,vet liksom ikke noe,og syns jo at hcg hadde steget freit også,eller?

Emilia
23-05-2007, 23:42
Ang stigning i Hcg i forbindelse med ex. u kontra vanlig svangerskap vet jeg desverre ikke. Men som de over her sier, så ikke gi deg før de er sikre på at det er en ex.u. du kan være mindre på vei enn du tror, det var tilfelle med meg. I så fall så har jeg testet omtrent rett etter EL, men de fant ikke noe liv i livmoren min før jeg var 9 uker på vei. Da ble jeg satt tilbake 2 uker, for jeg kunne ikke være 9 mente de. Jeg har også hatt blødninger nå i 4 uker, begynte tre dager etter positiv test. Men det er liv, og det ligger på rette plassen. Men det gikke altså tre UL'er og flere uker før de var sikre på at dette ikke hadde gått galt.

Og det at du bare har små smerter en gang i blandt, høres for meg ut som ligamentsmerter, som er helt vanlig tidlig i svangerskapet fordi livmorbåndene utvider seg.

Så dette ville jeg fått sjekket grundig opp i før noe ble gjort altså.

Lykke til :lykke:

April74
24-05-2007, 09:39
Jeg tror Bambam har vet endel om ex.u. Kanskje hun kan svare deg? Ellers kan du prøve å gå på SG og søke på ex.u, jeg vet det har vært endel diskusjoner bla a om hcg verdier i forbindelse med ex.u.
Har dine verdier steget som forventet ved normalt svangerskap? Det tror jeg nemlig ikke de gjør ved ex.u.
Lykke til i alle fall, håper de finner ut av det før de går inn!

Tidl. bruker
24-05-2007, 16:26
Det var ikke ex.u alikevel,så jeg slapp å opereres:rørt:
hcg har steget som normalt egentlig og tok en ny en idag som jeg skal få svar på på tirsadg.Virker som legene ikke helt skjønner hva som skjer egentlig,de prøver mange teorier,som at det har vært ex.u men som har kommet ut av seg selv nå...Det vil jo hcg på tirsdag sa bekrefte eller bekrefte...Det eneste dem så idag var noe væske i livmora....