PDA

Vis full versjon : Når kan jeg kjenne liv???

Maya33
20-02-2003, 08:58
hei jenter

Nå begynner jeg å bli litt smånervøs. Min samboer har 6 velmenende søstre og en meget velmenende mor som følger med oss.:bryn: ..... og det KAN være slitsomt til tider. For alle søstrene har egne barn (MEGET barnerik familie) og da selvfølgelig en hel haug med erfaring. De spør nesten hver dag nå; HAR DU KJENT LIV???? og jeg må jo svare som sant er, at jeg tror ikke jeg har det. Vill oppstandelse, da får jeg beskjed om å ringe sykehus, lege osv for å få sjekket om alt er OK. DA blir jeg redd da:eek:

SKULLE JEG KJENT LIV NÅ?? Jeg er 15+6. Vet ikke, men jeg tror ikke jeg har kjent liv.

Så jeg spør dere erfarne blivende tvillingmødre; NÅr kjente dere liv??

P.S jeg er førstegangsfødende.

HJELP Maya og :baby: :baby: miraklene

Demeter
20-02-2003, 14:54
Jeg hadde ikke vært så stresset om jeg var deg, for selv kjente jeg ikke ordentlig liv før i uke 18-19. Kjente noe boblelignende greier litt tidligere, men var veldig usikker på om det var liv eller rett og slett luft i magen!

Hvis du føler deg nervøs, kan du jo bare ta en telefon til gyn. avd på sykehuset eller gå til en gynekolog som raskt kan ta en
ultralyd-sjekk. Så lenge du ikke har merket noe unormalt er nok alt i orden. Selv synes jeg ukene fram til jeg kjente liv gikk langsomt for jeg visste liksom ikke helt. Fikk heller ikke sånn kjempesynlig mage før uke 20.

Lykke til.

Mange hilsener fra

Trude og de 2 små guttene