Vis full versjon : Noen med Voksipose-erfaring?
Steinbukk
01-09-2002, 21:44
Hei
Voksipose.....:???: :???: :???:
Har hørt om de med sommer dyne og vinterdyne...følger begge deler altid med?
Hva med ulldyne?
Og hvordan er de med bæreplaten. Kan man ha bæreplaten på når posen ligger i vogna? Eller blir det for hardt?
Og kan man feste voksipose med bæreplate i baksete på bil?
Hilsen Steinbukk, som spør mye i dag!
Jeg skal svare deg så godt jeg kan.:)
Voksiposen kommer med det de kaller Standard ulldyne. Bommulsdyna må du kjøpe utenom. Tror den koster 499,-
Bæreplata kan du ha i når du har den i vogna.
Nei den kan ikke brukes med bæreplate i baksete på bil (regner med at du tenker i stedet for bærebag?)
Gå inn på Ullkorga (Voksipose produsent) (www.ullkorga.no)
Så kan du lese mere om denne posen.
Jeg har hatt den til min første og skal bruke det igjen. Den er rett og slett bare superduper!!!
Jeg har bare ulldyna (standard) og ikke bæreplaten. Har klart meg flott uten det.
:findag:
Steinbukk
01-09-2002, 21:56
Tusen takk for svar Karius.
Men hvordan er den med ull dyne om sommeren?
Eller bruker du noe annet da?
Og har du på vinterdress inni voksiposen?
Vil jo bruke vinterdresser også. Fiinnes jo så mange søte i butikken...:p
:findag: fra Steinbukk
Heisann - her kan jeg fortelle litt!
Vi har voksipose. Kun ullvoksipose, kan ikke ta ut noe fyll - den er liksom som en formsydd ulldyne med snorer. Ronja ble født i mars, og vi brukte den de tre første månedene (ut mai).
Jeg hadde ulldresser inni voksiposen. Den fungerer mer som vindstopper (blir gjennomtrekk i strikkatøy) - og ikke minst som lukt-oppsamler. Jeg mener bestemt at voksiposen var det som fikk Ronja til å sove uansett hvor vi la henne, den lukta jo soving!
De med plater er greie å bære ungen i - har sett det bli gjort. Men de kan ikke brukes som bilsikring. Det blir for slapt og usikkert. Du kan fritt bruke den i vogna, det er ikke for hardt.
Lykke til med kjøpet!
Du kan også titte på uteposer hos
Going (http://www.going.no/mumie.html) også. Vi har en sånn i tillegg til voksiposen.
I bilen må du ha bag med harde vegger!!! Ellers kan det gå riktig så gale visst du kæsjer.
Eg har voksi med både sommer dyne og vinter dyne.
Vinter dyna blir ALTFOR varm om sommeren.
Fakisk så ble sommer dyna også for varm til Vilde i sommer brukte bare helse teppe visst det blåste litt.
Til nr to nå så rekner eg med og bruke voksien med sommer dyne om våren og høsten og vinter dyna når det er skikkelig kaldt.
Må huske på det at du snørrer de jo godt sammen så det blir ganske varm selv med bare sommer dyne.
Uansett så finner du nok en løsning, det er jo så forskjellig hvordan hvert enkelt barn liker det. Vilde liker det litt kjølig mens en venninde av meg som har en gutt sier han blir grinete visst ikke hun pakker han skikkeligt godt inn. Begynner nesten og svette når eg ser han og fryser når eg ser på mi jente.
Den Voksiposen du snakker om som ikke har uttagbar ull eller bomullsdyne, heter Voksi variant og er i syntetisk fyll og ikke ull.
Bare for å oppklare evt. misforståelser.
Men den er kjempefin og varm den også;)(ikke misforstå meg der altså)
man kan lese om den under *andre poser* på Ullkorga sin hjemmeside.:)
(en av fordelene med den er at du kan putte hele posen i vaskemaskinen :kidoki: )
:findag:
Tidl. bruker
03-09-2002, 16:48
Hjeg har både sommerpose og ullpose. Liker posen godt. Gutten min på 16 mnd sover best da.:D
Er kjempefornøyd med min pose. Har bare ulldyne og brukte den i sportsvogna til Jenny fram til mai. Siden det har jeg bare brukt lammeull i vognen med tepper rundt henne. Ull når det har vært kaldt og bomull på varme dager.
Har hatt mye glede av voksiposen - og det er sant som Ramgad sier at den samler opp lukt, for barnet sover som en stein i den.
Noen har sagt voksipose = sovepose.
Den går jeg for! ;) ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.