PDA

Vis full versjon : Rette å slett bare stor mage, eller tvillinger?

Emmeline
20-02-2003, 14:22
Er i dag akkurat 10 uker på vei, og magen min bare vokser å vokser. Jeg har hatt godt synlig mage i ca 3 uker nå. Terminen min er 19/9 så det er leeeenge til, MEN jeg lurer litt på om det kan være tvillinger. Min mamma er tvilling, moren til mammen min er tvilling og brødrene til svigerfar er tvillinger. Når jeg var hos legen min 4/2 på underlivsundersøkelse, så sa hun at jeg var veldig svanger???? Hva mente hun med det? Skal på ny underlivsundersøkelse på mandag 24/2, og jeg regner med at jeg får et bedre svar da. Kanskje jeg er lenger på vei? Hva tror dere, jenter? Dette blir spennende.

lazylionezze
21-02-2003, 10:45
Du sier ikke noe om de er en- eller toeggete moren og bestemoren din. Doble eggløsninger er ganske arvelig så om de er toeggete så er vel sjansen ganske stor for at du også har det. Eneggete tvillinger har bare en svak overhyppighet i enkelte slekter uten at de snakker om noen egentlig arvelighet, bare en liten større sjanse. Det blir morsomt når du finner ut av det. Du høres ut som om du kunne ha god lyst til å bli tvillingmamma. Selv vlle jeg aldri ha ønsket meg det, men det bare ble sånn.

Lykke til!

Blåklokke
22-02-2003, 20:11
At slekten på din manns side har tvillinger skal visst ikke påvirke sjansene dine til å få tvillinger, siden det er arv av anlegg for doble eggløsninger (som LL også sier) som er det avgjørende.

Jeg håper du flytter inn hit om ikke så lenge ;)

Hilsen Blåklokke, 13+3