PDA

Vis full versjon : Noe som hjelper mot kvalmen?

Annki
11-06-2007, 14:45
De siste dagene har jeg vert så voldsomt kvalm. I dag har jeg kastet opp 3 ganger allerede og fremdeles ikke bedre.

Noen som har noen tips?? Noe som hjelper litt?

cele
22-06-2007, 12:58
Ingefær hjelper en del, fersk eller tørket. Selv kjøpte jeg kapsler på helsekosten, og synes det hjalp. Pass på at du ikke kjøper typen som også inneholder peppermynteolje (selges på apotek), det kan visst være skadelig når man er gravid. Håper du snart blir bedre, det er fælt å være kvalm!

Nebadon
22-06-2007, 13:35
Har ingen bedre ide enn lakris og skruer..

lykke til klem

Sjöstjerna
22-06-2007, 13:51
Jeg var endel plaget med kvalme og oppkast frem til uke 13-14 i begge svangerskapene.

Det eneste som jeg synes hjalp litt var å små tygge på tynne skiver med fersk ingefær. Hadde de ganske lenge i munn, og hadde alltid med meg skiver i veska pakket i plastfolie.

Huff, vet hvor ille det er, men det går over... Lykke til.

hebbelille
22-06-2007, 13:57
Hei! Jeg har vært utrolig kvalm i litt over to uker, men vært litt bedre de tre siste dagene... Spiser et grønt eple på senga før jeg står opp... og skynder meg og spise et par knekkebrød med ost, selvom jeg er litt uggen... da blir alt mye bedre.
Går med et sug i magen stort sett hele tiden, og middag smaker ikke, men ristet loff, grønnsaksuppe,mariekjeks, og salinaskjeks er godt! Pluss grønne epler og vann med isbiter som er gode og knase :-)

Tenkte også å kjøpe ingefærtabletter på helsekost i dag!