Vis full versjon : Håravfall etter fødsel
I dag var jeg hos frisøren og fikk klippet av meg en del av det lange håret mitt. Ca tre måneder etter at jeg fikk min første datter fikk jeg et voldsomt hårtap, noe som er helt vanlig. Jeg spurte frisøren min om det er mulig å forebygge dette så jeg kanskje kan slippe det denne gangen. Hun anbefalte meg å dra innom en helsekostbutikk, noe jeg også gjorde.
Her ble jeg anbefalt å allerede nå begynne å ta et kosttilskudd med kalsium og magnesium (med vitamin D). Det var best å begynne før fødselen, for når håret begynner å falle av så er det allerede for sent.
Det blir spennende å se nå da, om det hjelper - eller om det er å kaste penger ut av vinduet. Det finner jeg vel ut om noen måneder.
En ting jeg glemte å spørre hun i helsekosten om er om det kan bli for mye D-vitamin ettersom jeg jo tar tran i tillegg, men multivitaminene jeg tar er uten A og D vitaminer, så jeg satser på at det går bra jeg.
Rocketroll
27-06-2007, 01:28
Når skal du begynne med disse vitaminene?
Usj, ja! Dette opplevde jeg også etter forrige fødsel, og jeg mistet MYE! Var faktisk så ille at jeg gråt når jeg børstet håret etter å ha dusjet. Fikk antydning til viker, og fikk "litt" hetta da, ja!:shock: Jeg endte opp med å ta b-vitamin tilskudd jeg. Innbiller meg at det hjalp, men kan ikke være sikker. Kan ha stoppet av seg selv også.
Kjempe fint om det finnes noe som kan forebygge håravfall. Lite kjekt når det skjer iallefall:nemlig:
Mokkitrollet
27-06-2007, 09:39
min svigerinne er frisør og hun kan fortelle at gravide mister minimalt med hår i svangerskapet, og dermed så mister man masse av det man skulle mistet de månedene man gikk gravid.
spørs om vitaminer hjelper så mye da?????? det har hun nemlig ikke sagt noe om.. bare gitt en forklaring på hvorfor man mister så masse etter fødselen.
Tidl. bruker
27-06-2007, 09:50
Min frisør sier det samme som Mokkitrollet sin. At dette håret egentlig skulle ha falt av i løpet av svangerskapet, men faller samlet av rundt tre mnd etter fødselen.
min svigerinne er frisør og hun kan fortelle at gravide mister minimalt med hår i svangerskapet, og dermed så mister man masse av det man skulle mistet de månedene man gikk gravid.
For meg stemmer ikke dette. Jeg mistet mye mer hår ca. 3 mnd. etter fødselen enn jeg ville ha mistet på ni mnd om jeg ikke var gravid. Jeg fikk store viker på sidene, og luggen ble fryktelig tynn. Nå etter ca. ett år har nesten alt kommet tilbake, men luggen er fremdeles tynnere enn før...
Når skal du begynne med disse vitaminene?
Før fødselen. :fnis:
Jeg vet ikke om det hjelper jeg, men både frisøren min og hun som jobber i helsekosten mente at det skulle det. Så jeg får bare prøve og se.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.