Vis full versjon : Smerter i arr på magen...
Pink-Cat
16-06-2007, 00:23
Nå er jeg i uke 36+5 og nå begynner magen å bli ganske sprengt, og jeg har et arr som går tvers over hele magen (ovenfor navlen). Det føles som om det river og sliter i det, og svir som om det er sår på innsiden av arret.
Har ikke fått noen strekkmerker *bank i bordet* Men det kjennes rett og slett ut som huden revner fra innsiden. :ups:
Hadde ikke problemer med dette forrige svangerskap, men da kom prinsessa i uke 36, så huden rakk ikke å bli så "sprengt."
Noen andre som har arr på magen eller vet noe om det? Er du plaget med det?
Tingeling84
17-06-2007, 23:00
Har du nevnt dette for jordmor eller legen din? Jeg vet at et arr på magen kan revne når man er i fødsel. Vet ikke hvordan det er før fødselen er i gang. Vil råde deg til å ringe legen i morgen om du ikke har gjort det allerede. Håper det bare er vondt pga magen som spennes veldig.
Pink-Cat
18-06-2007, 00:23
Tusen takk for svar.
Har ikke spurt noen om det enda, har vært værst den siste uka.
Det er spesielt på kveldene. Ikke vondt i hele arret, men bare en del av det, ca 5 cm. Skal til legen i morgen, får spørre da.
Tingeling84
18-06-2007, 19:21
Håper det gikk bra hos legen i dag! :klem:
Pink-Cat
20-06-2007, 22:38
Takk takk! :klem:
Spurte legen i går, og hun mente det ikke er mulig at arret revner fra innsiden. Hun mente at det gjør vondt i det fordi det strekkes, så jeg får lite på det.
Shira-78
21-06-2007, 08:42
Jeg har hatt bukplastikk men kjenner ikke noe i arret ;)
Jeg har endel arr på magen etter flere operasjoner, og jordmora har sagt til meg at det er helt natulig å kjenne smerter i arrene. kløe, svie og smerte. Og jeg har til tider kjent endel i noen av arrene, så dette er nok helt naturlig - og veldig ubehagelig.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.