Vis full versjon : Lavt Blodtrykk
Tvillingjenta
18-06-2007, 16:31
HEI
NOEN ANDRE SOM ER PLAGET MED DET::::::::
Føler meg ikkje noe særlig i form,vist eg står i enstilling så kjenner eg begynnelse på at eg vil svime av....
samme vist eg vasker noenn gulv eller gå i en trapp,blir små kvalm og må legge meg litt på sofan,men det hjelper ikkje stort egentlig:stønn: det er ikkje ofte eg vil direkte svime av men kjenner at det er på vei uten svimmelhet,har heller ikkje stor matlyst,men spiser alikavel.har hått ut I hundre prosen sykmld
veldig travelt når man har fleire barn og ta seg av
Har du målt hos legen din da? Hva sier han/hun?
Tvillingjenta
18-06-2007, 21:49
ja har målt det
ikkje kjempe lavt sa han men nok til at eg blir uvel sa han
blir altid dårlig etter mat:stønn:
Hmm.. mitt ligger på 110/60 og det var visst akkuratt på grensa...
men jeg har ikke vært noe plaget med det egentlig.
Tvillingjenta
20-06-2007, 12:02
MIN LIGGER PÅ AKKURAT DET SAMME SOM DIN
TIL MEG SA HAN AT DET VA LITT LAVT MEN IKKJE NOE VOLDSOMT MEN NOK TIL Å FØLE MEG DÅRLIG
SYNST DET ER VELDIG UBEHAGELIG
:stønn:
Vet hvordan du har det.. Har vært en del plaget med det jeg også...
Jeg fikk beskjed om at det var viktig å drikke mye vann.. Og gjerne masse farris... liker ikke farris, men prøvde å dytte ned noen flasker likevel.. vet ikke hvorfor det er bra med farris, men han sa bestemt drikk farris.. Kanskje det har noe med salter og mineraler i det eller noe??!! :vetikke:
God bedring.. Og ta det med ro, lytt til kroppen din!
Det med Farris skal jeg teste ut...
ellers kan man jo trøste seg med at du kan spise blant annet lakris og sånn uten å tenke på blodtrykket da ;)
Er nok verre å ha for høyt blodtrykk enn for lavt :)
Det med Farris skal jeg teste ut...
ellers kan man jo trøste seg med at du kan spise blant annet lakris og sånn uten å tenke på blodtrykket da ;)
Er nok verre å ha for høyt blodtrykk enn for lavt :)
Ja, deer jo uansett ikke noe farlig å prøve.. Det er sikkert lettere omman liker farris... Jeg brukte en hel dag på å klare å trykke ned en halv liter... Selv med farris bris... Jeg klarer generelt ikke vann med kullsyre...
Jupp, kjenner den - 95/60 her ved siste kontroll... Fikk også beskjed om å drikke mye vann - og at jeg godt kunne salte maten litt hvis jeg ville... Kanskje jeg heller skal gå for Farris ;)
camilla.s
20-06-2007, 20:08
90/60 her.
Merker det veldig godt. Helt utmattet.
Skal handle inn flasker med farris gitt. Brisen er ikke så verst.
90/60 her.
Merker det veldig godt. Helt utmattet.
Skal handle inn flasker med farris gitt. Brisen er ikke så verst.
Brisen er jo søt og GOD da ;)
Eller Bris Pluss får man vel også nå....
camilla.s
20-06-2007, 20:14
Brisen er jo søt og GOD da ;)
Eller Bris Pluss får man vel også nå....
Bris pluss? Hva er forskjellen? Vanskelig å følge med på alle disse nye vann drikkene.:humre:
Tvillingjenta
20-06-2007, 20:17
Takk for alle svar!Da skal eg fare på butikken i morgon og kjøpe farris!
eg liker det veldig godt,ingen problem med det!skal gå på kjøkkenet og drikke et glass vatn no:snill: Det eg noe dritt!mannen og barna har sommar ferie på mandag,ungene er no klar for litt fart og spenning,men ikkje eg:stønn: får ta oss noen små turer!
Bris pluss? Hva er forskjellen? Vanskelig å følge med på alle disse nye vann drikkene.:humre:
hehe vet ikke jeg, bare kjøper litt sånn sporadisk. Tror den Pluss'en er litt søtere..
Forrige gang merket jeg det veldig godt da lå blodtrykket på 110/60, denne gangen ligger det på 115/65, merker det ikke like godt denne gangen. Fikk beskjed forrige gang om å drikke masse vann, for det føltes ut som jeg skulle besvime noen ganger. Så jeg har alltid med meg en vannflaske.
Jeg har også bt på mellom 105 og 110 /60. Det er som dere sier på grensa, men problemet er at jeg får bt fall, og da går det veldig lavt. Har nesten besvimt et par ganger, og må legge meg nedpå. Er også plaget med flimring for øynene. Men som dere skriver over her, eneste medisinen er masse væske.
Jeg har også lavt blodtrykk, og det plager meg til tider. Hvis jeg sitter ned og knyter sko f.eks så må jeg holde meg fast i noe når jeg reiser meg opp. Legen sier at jeg skal bare være glad til for jeg kommer aldri til å dø av hjerteinfart når jeg har så lavt blodtrykk... :vetikke:
r_telemark
24-06-2007, 10:23
Jeg har også lavt blodtrykk og kjenner meg igjen ja... Undertrykket mitt er på 55...Men hva som er lavt blodtrykk er relativt, for vi har ulikt trykk i utgangspunktet. Noen har generelt lavt blodtrykk og vil ikke ha plager med dette. Mens andre som får mye lavere enn vanlig under graviditet vil merke det...og man merker det nok ekstra hvis man er sliten! Jeg har enda ikke funnet noe som hjelper....
Jeg fikk beskjed om at det var viktig å drikke mye vann.. Og gjerne masse farris... liker ikke farris, men prøvde å dytte ned noen flasker likevel.. vet ikke hvorfor det er bra med farris, men han sa bestemt drikk farris.. Kanskje det har noe med salter og mineraler i det eller noe??!! :vetikke:
Det er salter i Farris og salt binder vann slik at væske blir holdt tilbake i kroppen.
Er også plaget med lavt BT nå som jeg er gravid, er det ikke ellers. Trykket ligger nå på 110/60, noen ganger litt lavere. Er mye svimmel, men får også lett hodepine. Noen av dere andre med lavt BT som får vondt i hodet?
Kjenner meg godt igjen... de to foregående svangerskapene mine har jeg hatt blodtrykk på 110/60 og vært mye svimmel, ( svimt av med sønnen min på et år på armen...skummelt, men det gikk bra)
Ta den tiden du trenger til ting. Reis deg opp forsiktig, ikke gå ned trapper svimmel. Ta alle forholdsregler og drikk mye vann. Spis litt mer salt enn vanlig for at kroppen skal holde på vannet.
Legen synes dette bare var en bra ting....
Løvinne77
08-08-2007, 12:07
HEI
NOEN ANDRE SOM ER PLAGET MED DET::::::::
Føler meg ikkje noe særlig i form,vist eg står i enstilling så kjenner eg begynnelse på at eg vil svime av....
samme vist eg vasker noenn gulv eller gå i en trapp,blir små kvalm og må legge meg litt på sofan,men det hjelper ikkje stort egentlig:stønn: det er ikkje ofte eg vil direkte svime av men kjenner at det er på vei uten svimmelhet,har heller ikkje stor matlyst,men spiser alikavel.har hått ut I hundre prosen sykmld
veldig travelt når man har fleire barn og ta seg av
Jepp, høres nøyaktig ut som meg dette... Stå i butikkø er et ikke-tema. Fått beskjed av legen min at jeg må sørge for å aldri stå i ro ('hoppe' litt fra ene benet til det andre når jeg f.eks MÅ stå i kø), og at jeg må spenne leggmusklene og forberede kroppen på det når jeg skal reise meg. Driver og legger gulv hjemme, dvs masse på-huk-sitting og rett opp, holdt på å gå i bakken flere ganger jeg :sparke: Han målte trykket til 100/70 og sa at i de situasjonene hvor jeg nettopp har reist meg ligger jeg nok på 60-70 i overtrykk.... Er ikke farlig da, bare gruuuuusomt ubehagelig! Snodige greier da, når jeg reiser meg for brått blir det svart for øynene mine, når jeg står for lenge blir alt hvitt :humre: Lykke til!
Unicorn_76
08-08-2007, 13:59
Åh.
Jeg hadde 98/60 sist gang. Da kanskje det ikke er rart at jeg er slapp og utmatta, når hb'n har stupt i tillegg.
*drikke masse vann*
*Isolde*
10-08-2007, 15:55
Jeg har også lavt blodtrykk og kjenner meg igjen ja... Undertrykket mitt er på 55...Men hva som er lavt blodtrykk er relativt, for vi har ulikt trykk i utgangspunktet. Noen har generelt lavt blodtrykk og vil ikke ha plager med dette. Mens andre som får mye lavere enn vanlig under graviditet vil merke det...og man merker det nok ekstra hvis man er sliten! Jeg har enda ikke funnet noe som hjelper....
Tror nok at det stemmer at det er forskjellig hvordan en merker dette med lavt boldtrykk ja. Jeg har på flere av kontrollene lagt rundt 100/55, uten at jeg har hatt noen plager. Jordmor/lege har heller ikke kommentert trykket. Mulig at jeg har naturlig lavt blodtrykk når jeg ikke er gravid også?!
Nå har jeg passert termin og har kommet så "høyt" som 124/71. Etter hva jeg forstår er også det helt normalt.
Hb har lagt på 13 på begge målingene jeg har hatt, tror nok at det også har bidratt til at jeg ikke har følt meg svimmel/slapp.
Har det likens, sist jeg var på kontroll hadde jeg 105/55, og merker det veldig godt til tider. Synes det begynner å merkes mer og mer nå. Skal også prøve med farris:snill:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.