PDA

Vis full versjon : Er det ingen modne mammaer her inne lenger...?

Storken
22-06-2007, 08:10
Det ble plutselig så stille her inne... :undrer:

Filippa
22-06-2007, 09:01
Jeg er her!

Orkidè
22-06-2007, 10:23
Jeg er vel moden selv om jeg ikke akkurat vil innrømme det :hehehe: Er 34år, fyller 35 på nyåret:jupp: Venter mitt 6barn:blunke:

dr.med.hybrid.coma
22-06-2007, 10:33
Hei, jeg er her :rødme: og er moden mamma. Jeg er 34 nå og blir 35 før barnet kommer.

Tidl. bruker
22-06-2007, 10:44
Hei Storken,
Er innom av og til. Alt bra nå. Vi er k ommet i system! og føler oss som VERDENS HELDIGSTE:-) Det er stille her inne ja - har sett det. De mest aktive har født og andre - jeg vet ikke. Kanskje på tide og tenke på overgang til dinbaby-nybaktmamma. Håper vi fortsetter og treffes der på nettet, sender en oppfordring til alle vi snakkes med i svangerskapet om det fra høsten av. Snartmamma har vel en slik side som er bra? Kunne du tenke deg det? lykke til i september. Ikke såååååååå lenge til nå:-)
Klem

Bjelle
22-06-2007, 10:48
Og jeg er her, smugleser iallfall innimellom :-) Jeg er 37 og er omtrent 24 uker på vei.

Peaches
22-06-2007, 11:09
:juhu: Er her jeg også, men det blir til at jeg holder meg i terminklubben stort sett. Er innom å leser, men skriver sjelden noe, har ikke hatt så mye å skrive om. Kanskje det blir mer utover, for nå begynner jeg å merke mer til "sinna/irritert"-hormonene. De har vært deilig fraværende til nå, kun det at jeg blir rørt i de merkeligste situasjoner.

Kan jo nevne at jeg er førstegangs og blir 34 i september

Storken
22-06-2007, 15:00
:jippi:Jippiii!! :jippi: Der var dere jo!!! Så flott! ;) Liker dette forumet jeg... Er mest inne på terminklubben jeg også, men det er endel ting det er enklere å prate med dem som er i samme aldersgruppe om...

Fanny: Ja, se der er du! Dere som var mest aktive her inne har jo, som du sier, født allerede... Jeg kommer over til NybaktMamma etterhvert jeg også. Gleder meg sånn!!! :)

Ohana
22-06-2007, 16:02
:juhu:

Er her jeg også, men "glemmer" rett og slett moden-mamma sidene, er mest i terminklubben (men det vet du jo for der er du også:humre:)
Skal bli litt flinkere til å sjekke innom her også :klem:

Bjelle
22-06-2007, 16:08
:juhu: Er her jeg også, men det blir til at jeg holder meg i terminklubben stort sett. Er innom å leser, men skriver sjelden noe, har ikke hatt så mye å skrive om. Kanskje det blir mer utover, for nå begynner jeg å merke mer til "sinna/irritert"-hormonene. De har vært deilig fraværende til nå, kun det at jeg blir rørt i de merkeligste situasjoner.

Kan jo nevne at jeg er førstegangs og blir 34 i september

Apropos lettrørt i merkeligste situasjoner så lider jeg også av det. Her om dagen begynte jeg å grine av en filmsnutt med en veldig flink hund på youtube:rødme: Tør ikke tenke på hva som ville skjedd om jeg hadde hørt spedbarnsgråt! :dåne:

Her er forresten den flinke hunden: http://www.youtube.com/watch?v=HqbVbPvlDoM

April74
22-06-2007, 16:23
Jeg hører vel også til her i tillegg til i januarklubben....
Jeg er 33, blir 34 noen mnd etter at barnet er ventet.
Som mange andre her er jeg også mest på terminklubben og før jeg var der var jeg på SG. Jeg har en MA og en tidlig SA bak meg, men denne gangen ser det ut til å gå bra!

Den ekvipasjen dame-hund var utrolig flinke! Og hvilken glede hunden viste over å få "jobbe". Må inrømme at jeg fikk tårer i øynene her jeg satt, jeg kan jo unnskylde meg med at jeg er veldig, veldig glad i hunder, da :rødme:

Peaches
22-06-2007, 16:31
Bjelle da, legge ut sånne klipp. Bra jeg sitter alene på jobb, så ingen så tårene som fosset :humre:

cholita
22-06-2007, 16:38
:juhu: En til fra januarklubben! Før det har jeg tilbrakt tre år på sg.
Er 37, blir 38 før Lille kommer, så jeg hører vel absolutt til her. :humre:
Har to ma bak meg, men håper det skal gå bra denne gangen. Den lille er observert på ul, og kvalmen er sterkt fremtredende, så det lover bra i hvertfall. Skal på en ul til om ikke altfor lenge.

Flere som måtte felle tårer for den hunden gitt... Hadde en sånn en gang, men den var ikke i nærheten av å være så konsentrert... :knegg:

Bjelle
22-06-2007, 16:39
*Knis* se på denne også da... http://www.youtube.com/watch?v=crmD_B8ERzk
spesielt på slutten når han legger seg ned for å dø :rørt:

April74
22-06-2007, 16:55
Veldig bra :humre: :humre:
Border collie er min rase også, hadde en tidligere og har en nå som desverre må bo hos foreldrene mine fordi sambo er allergisk:leiseg:

Donna
22-06-2007, 19:42
Jeg er også innom :)

Junebug2
22-06-2007, 20:07
Jeg er også her! :juhu: 35 år, førstegangs. Kjenner jo noen av dere fra SG, men må innrømme at jeg ikke er så aktiv ennå her inne. Må vel bli litt "varm i trøya" først.

Artig å se de freestyle-videoene! Så flinke de er! :shock:

Midt i blinken
22-06-2007, 20:18
Jeg får vel "melde meg på" jeg også. Jeg er 34 og blir 35 i januar. I januar blir jeg mamma for 3 gang. Har to nydelige døtre på 2,5 og 5 år.

Ignorabimus
22-06-2007, 22:50
Jeg er her en liten stund til, men er ikke så aktiv her inne.

Ønskemor
22-06-2007, 23:31
Hei!
Jeg er også innom her, men er ikke så flink til å skrive.
I dag har jeg vært hos legen, der fikk jeg 3D- ultralyd. Det var helt fantastisk, den hormonelle moren mener bestemt at på det ene bilde ligner han på moren sin og på det andre bildet ligner han på faren sin.
I dag spurte jeg om det var gutt el jente, vi fant ut at vi ønsket å vite hva det var. "Magefølelsen" min var riktig, det er en gutt!
Ønsker alle en god helg og en fin St.Hans-feiring.
Klem fra Ønskemor!

MKJ
23-06-2007, 00:08
jeg er 35 år og venter min 2. i februar. Fra Oslo, noen andre modne mødre fra Oslo her? Kjenner ingen som kommer til å gå hjemme samtidig med meg nemlig..

Tjorven75
23-06-2007, 09:55
Jeg var her litt en liten stund, og så forsvant jeg igjen. Jeg er litt for nett-aktiv, så jeg måtte prioritere en stund. Ting tyder på at jeg nå kommer til å være 100% sykemeldt resten av svangerskapet, og da blir jeg nok enda mer på nett.

pilt73
23-06-2007, 12:11
Jeg hører vel til her jeg også, selv om jeg i grunn føler meg veldig ung. :himle: Jeg er 34 år og venter mitt 3. barn i januar.

Har som flere her veldig mange følelseshormoner, så jeg sipper av det meste jeg ser på tv'n. :rødme: Den dansende retrieveren var veldig rørende, mens sangen/melodien på den gladiator-snutten reddet meg fra å begynne å grine der. Men mot slutten så skiftet det til en rolig melodi, og da var det gjort... :trist: Slitsomt dette her.

Det er ikke så ofte jeg kikker innom denne Moden-siden, for jeg trives best i terminklubben der alle har kommet like langt som meg. Er mange "eldre" der også, så da får jeg liksom i pose og sekk.

Pysjen
23-06-2007, 21:11
Jeg er her jeg også. Leser igjennom men skriver mest i terminklubben. Skal bli litt mer aktiv her.:mumse:

Fryda
27-06-2007, 15:41
jeg er 35 år og venter min 2. i februar. Fra Oslo, noen andre modne mødre fra Oslo her? Kjenner ingen som kommer til å gå hjemme samtidig med meg nemlig..

Her er jeg! :juhu:

Jeg er 38 år og venter attpåklatten ca 1. mars.
Er fra Oslo og synes det er veldig hyggelig å bli kjent med nye mennesker :snill:

Smulamor
27-06-2007, 16:32
Er også her!!

36 år er jo modent nok :humre:

Mymlen
27-06-2007, 17:13
Er her jeg også, er 38, blir 39 i august..

:juhu:

lillenøste
27-06-2007, 18:08
Er her jeg også...blir 34, men føler meg som en 25 åring...mange som ikke trur jeg er så gammel som jeg egentlig er, ungt utseende med andre ord, er vel derfor jeg ikke føler meg som en "moden mamma" :humre: Men skal stikke innom denne siden heretter titt og ofte :snill:

MKJ
27-06-2007, 18:31
Her er jeg! :juhu:

Jeg er 38 år og venter attpåklatten ca 1. mars.
Er fra Oslo og synes det er veldig hyggelig å bli kjent med nye mennesker :snill:

Se der var det en Oslo-mamma til!

Jeg bor i Bjerke bydel. Regner jo med at det blir ei barselgruppe her da, men hadde så super gruppe sist at det liksom ikke kan bli det samme om igjen. Hadde vært koselig å bli kjent med noen i nærheten. Leieboeren vår skal forresten snart ha baby, men det blir ikke helt det samme siden hun er så ung at jeg faktisk kunne ha vært mamman hennes. Ikke noe vondt sagt om unge mødre, men er ikke sikker på at det hadde vært noe gøy hverken for meg eller henne.

Tammi
27-06-2007, 21:52
Hei jeg er vel det man kan kalle en overmoden snart mamma :urk:

Med mine 40 år, 41 før babyen kommer :sparke:

Er veldig spent siden jeg bare har et barn, og det er nesten 17 før nr 2 kommer...

Smulamor
27-06-2007, 22:57
Ja her var det mange modne mødre!! jeg syns det virker som om det er flere modne mødre i dag sammenlignet for 10-20 år tilbake, har jeg rett eller?
Syns det også er flere som venter med nr 3 til de to første er blitt større. Og noen får bare ikke barn før de er over 30. Det er litt bra at det er sånn, for da er det ikke sikkert vi virker så kjempegamle når jenta vår vokser opp.

lillaki
30-06-2007, 20:53
Joda, er her jeg også (etter litt fravær...) :nikker: Er 35 år, og 35 + 4 uker på vei. Termin 2. august, men det blir igangsettelse før den tid :blafre:

Smulamor
30-06-2007, 21:05
Joda, er her jeg også (etter litt fravær...) :nikker: Er 35 år, og 35 + 4 uker på vei. Termin 2. august, men det blir igangsettelse før den tid :blafre:

Når skal du settes i gang da? og hvor lang tid før termin kan man få igangsettelse? og må det være veldig alvorlige årsaker til at dem igangsetter?

Babe
30-06-2007, 21:07
Jeg er her, og er moden - blir 40 år i januar. Har termin i desember - dette blir mitt fjerde barn (nr. 2 på nytt kull om man vil kalle det, det. :humre: )

Egentlig uplanlagt, ble gravid med spiral. Men babyen er like velkommen selv om. :jupp::vilha:

chris
01-07-2007, 22:53
:sniker: litt på dere. Så koselig at det er mange modne mødre her.
Så har du selskap Storken. Vi gleder oss til du kommer over til NM. May Lise og Fanny er allerede på plass, og har hørt rykter om at katty er på vei. Gleder meg til å bli kjent med dere andre modne på NM etter nurkene deres er kommet.

termin klubben er vel og bra, men må innrømme at denne siden har gitt meg størst gleder og gode støttespillere.

Lykke til jenter.

Smulamor
02-07-2007, 00:09
Skulle så inderlig ønske det fantes noe som hette gravidehvilehjem jeg...klarer ikke å stresse ned her hjemme med to guttunger (en på 15 og en på 41)
De stresser meg så opp at jeg blir helt tullete. Glemmer å rydde opp etter seg, og skjønner ikke alltid at å starte en diskusjon med meg for tiden er NYTTESLØST. :stønn:
Jeg hadde virkelig hatt godt at et par uker borte fra heimen så kunne de styre seg selv her hjemme en stund og vaske sitt eget tøy og ordne sin egen mat. Jeg er fryktelig sliten. Det er blanding av ekstrem bekkenløsning og mye hormoner i spill. Og da blir man ekstra sliten når man må lære opp både sønn og mann. :dåne:

(ikke det at ikke sambo er flink da, han gjør jo så godt han kan da)

lillaki
02-07-2007, 04:20
Når skal du settes i gang da? og hvor lang tid før termin kan man få igangsettelse? og må det være veldig alvorlige årsaker til at dem igangsetter?

Akkurat nå befinner jeg meg i Hellas, men det er i grunnen irrelevant... Jeg kommer til å bli igangsatt i uke 37, i hvert fall. Og det er det samme som jeg fikk "tilbud om" hjemme i Ålesund. Dvs, overlegen ved fødeavdelingen sa at det ville bli vurdert fortløpende fra min svsk uke 37. Da ender man som regel med igangsetting i løpet av uke 38, i hvert fall. Vurdering går på modenhet av livmorhalsen, pluss andre medisinske og psykiske faktorer, regner jeg med.

Gtunnen til at jeg skal igangsettes er at jeg skal få slippe å "gå å vente" til termin, pga det som skjedde i fjor sommer... Mistet da min førstefødte etpar dager før termindatoen, mest sannsynlig årsak var navlesnorskomplikasjon :lei_seg:

(Er i grunn ikke så glad i å ta det opp her inne, for jeg er redd for å skremme dere andre... Det som skjedde med oss er jo noe som skjer uhyre sjelden, det må dere være klar over :sparke: )

Ser at du skriver at du er sliten, eller utslitt er vel mer riktig uttrykk... Føler med deg :klemme:

(Hvis du ønsker å bli igangsatt før termin, så ville jeg prøvd å snakke med enten lege eller jordmor om det, så tidlig som mulig. Jo tidligere du sier i fra, jo større sannsynlighet for at du får "overtalt" de... Ikke gi opp ved første forsøk! Og husk, både fastlege og jordmor kan "skiftes ut"...)

Klem fra meg :klemmer:

Smulamor
02-07-2007, 09:14
Da skjønner jeg deg at du skal ha igangsetting ja...:stønn: gud for en opplevelse dere hadde..
Ja jeg tror nok at jeg også blir satt igang før, men har hatt tendenser til å føde tre uker før tiden uansett da. Men det har litt med vekt å gjøre, sistemann var HARD å få ut, det var en hard hard fødsel.

Holca
03-07-2007, 11:41
Jeg må vel kalles en moden mamma, er 37 og bor i Oslo. Skal ha min tredje 7 år etter forrige mann så jeg følger vel eksemplet til flere. Merker i vennekretsen rundt meg at det står mye mellom å kjøpe hund eller få en ny baby :lol: Vel, vi valgte baby...

Føniks
03-07-2007, 12:05
Jeg er her, og er moden - blir 40 år i januar. Har termin i desember - dette blir mitt fjerde barn (nr. 2 på nytt kull om man vil kalle det, det. :humre: )

Egentlig uplanlagt, ble gravid med spiral. Men babyen er like velkommen selv om. :jupp::vilha:

Jeg er litt glad at jeg ikke er den eneste damen med kull nr 2. Det er jo alltid mennene man hører om som fr både kull 2 og 3, men av og til er det jo vi kvinner også.

Jeg er vel snart moden jeg også, Blir 34 år før sistemann nr 3 kommer. Jeg har en på 10, en på 17 månder og venter en i desember.

Storken
03-07-2007, 13:01
Hehe.. Føler det litt som jeg skal ha kull nr.2 jeg også... Det er jo 10 år siden sist. Jeg hadde egentlig gitt opp å få flere, men så var jeg så heldig at jeg møtte verdens beste mann som også ville ha en til! Og her sitter vi nå med magen i været og gleder oss til sistemann skal vise oss hvem han er. :rørt:

Fryda
03-07-2007, 13:39
Henger meg på kull 2 gjengen :humre:
Har to jenter på 17 og 12 fra før jeg da... :sparke:

Nå gleder vi oss alle til attpåklatten. (Ja, jeg er ny gift :rødme: dvs, gifta oss for 1 år siden)

sami
03-07-2007, 17:39
Hei jenter ! Her er det kull nr 2 og ! Er 31 , har ei jente på 13, en gutt på 3 .:snill:

Tidl. bruker
25-07-2007, 16:43
Hei! Jeg venter mitt første barn i oktober. Blir 32 år i august, så jeg kan nok med god samvittighet melde meg inn her!!!:snill: :snill: :snill:

Storken
26-07-2007, 13:31
Hei, Sussen! Velkommen hit. :D

Benta
26-07-2007, 18:41
Jøss! Dere er jo bare ungjentene jo :knegg: Jeg rekker akkurat å bli mamma før jeg fyller 41, dersom alt går slik som det skal :ber: Men må legge til at jeg har prøvd siden jeg var 23, så hadde absolutt ikke drømt om å bli moden førstegangsmamma :ups: Men slik er livet.... :snill:

widder
26-07-2007, 19:24
Hei! Jeg er ny her inne, men veeeeldig moden (er 40 år!!) :snill: Har to barn fra før, en gutt på 7 og ei jente på 5,5 år. Jeg er i uke 5 et sted og er i super form, bare litt trøtt på kvelden.. Gleder meg veldig til det nye barnet, men gruer for omverdenes reaksjoner. Jeg ER opp i åra, men barnet er sterkt ønsket både av mannen min, meg og søsknene. Håper inderlig barnet er friskt! Dessuten må jeg innrømme at jeg er veldig spent på kjønnet! Tror gutt, da jeg ennå ikke sporer kvalme.. Gleder meg til å bli kjent med andre her inne!!

May Lise
28-07-2007, 13:38
Hei! Jeg er ny her inne, men veeeeldig moden (er 40 år!!) :snill: Har to barn fra før, en gutt på 7 og ei jente på 5,5 år. Jeg er i uke 5 et sted og er i super form, bare litt trøtt på kvelden.. Gleder meg veldig til det nye barnet, men gruer for omverdenes reaksjoner. Jeg ER opp i åra, men barnet er sterkt ønsket både av mannen min, meg og søsknene. Håper inderlig barnet er friskt! Dessuten må jeg innrømme at jeg er veldig spent på kjønnet! Tror gutt, da jeg ennå ikke sporer kvalme.. Gleder meg til å bli kjent med andre her inne!!

Gratulerer så mye!:heia: Omverdenen vil nok glede seg med dere! Lykke til
Klem ML

Jeg er egentlig bare innom fra NybaktMamma og hilser på. Klarer ikke helt å slippe taket i SM, da jeg hadde så mye glede av forumet da jeg var gravid. :snill:

tin-tin
29-07-2007, 13:04
Jeg er gravid for første gang og er 36 når barnet kommer.
Holder også mest til i terminklubben men nå skal jeg jammen meg titte innom her av og til også.

Pamina
29-07-2007, 15:18
Heisann, jeg er 36 og venter barn nummer to i mars-april en gang. Gikk langt over sist, så jeg har søkt tilhold i aprilklubben. Men det er godt å møte modne gravide innimellom. Er foreløpig eldst der. Greit å ha likealdrete å snakke med når sjansen byr seg.

tuppepia
30-07-2007, 21:33
første kikk på disse sidene, holder meg på mars tråden... men blir straks 34 og venter nr 5 i mars... de andre er 7, 10, 11, 12 så det blir en skikkelig attpåklatt..:rødme:

Lynette
31-07-2007, 23:38
Jeg blir 34 i høst, termin i mars har et barn i fra før, født 2004.

zharada
03-08-2007, 11:18
Jeg er førstegangs gravid, er 36, og har foreløpig termin 5.januar. Skal på UL på førstkommende mandag, er veldig spent :)

*Isolde*
03-08-2007, 21:41
Hei!
Jeg er også her inne og leser innimellom. Jeg er 40 år og forhåpentligvis får jeg mitt første barn innen få dager/uker (termin 8. august). Jeg har tidligere mistet flere ganger (også relativt sent), så det tok lang tid før jeg tillot meg selv og tro at det skulle gå bra denne gangen. Jeg har derfor ikke rotet meg til å melde meg inn hverken her eller i terminklubben. Men jeg er altså innom av og til for det.
Lykke til med svangerskapet alle modne snartmammaer.

Gona
06-08-2007, 23:42
Er 43 og venter min 4 (dersom UL ikke viser det er fler..:kokko:) Har en på 19 år, tvillinger (etter IVF)på 2 år, og var overbevist om at jeg ikke kunne bli gravid på normal måte.:urk: Så feil kan man ta, men jeg er her altså! Sånn litt innimellom i hvertfall!