Vis full versjon : I hvilken uke kommer kvalmen?
Wikipedia
23-06-2007, 15:28
De fleste blir vel kvalme i løpet av svangerskapet, gjør de ikke?
Jeg har lest at man som regel er kvalm de første tre månedene, mens noen er alle ni.
Det jeg lurer på er når er det vanligst at den første kvalmen kommer? Jeg har ikke kjent noe til den enda *banker hardt i bordet*.
Jeg er jo ikke akkurat langt på vei da, men.
hebbelille
23-06-2007, 15:34
Hei :rørt:
Jeg ble kvalm når jeg var 5 og en halv uke på vei, er nå i uke 8+2...
Vært veldig kvalm, men har roet seg litt nå...
Får håpe du slipper kvalme :mumse:
Kvalmen kom i uke 6, men er blitt noe bedre de siste dagene.
Lykke til med svangerskapet; håper du slipper å være kvalm!
Jeg ikke vært kvalm i det hele tatt (men var veldig trøtt i uke 6-11).
Ikke alle blir kvalme, kanskje du er en av oss heldige...? :blunke:
Hos meg kom kvalmen i uke 6 og varte til uke 17 ca..
Får håpe du er en av de heldige som slipper kvalme i det hele tatt.
Helene Harefrøken
23-06-2007, 17:13
Jeg opplevde ikke kvalme i mitt svangerskap, mange gjør det, men slettes ikke alle.
Jeg kjenner flere som ikke har opplevd kvalme i svangerskapet enn de som har gjort det. Selv om det kanskje ikke stemmer med det man hører her på SM.
lillemy79
23-06-2007, 18:27
Hos meg kom det halvveis ut i uke 5, har ikke kastet opp enda, men kjennes ut som konstant bilsyke...:urk: Jeg banket relativt hardt i bordet for at jeg ikke skulle bli så shabby, men det hjalp ikke gitt :gaah:
Her var kvalmen vel ankommet i uke 7, og varte til ca uke 13. I første svangerskap spydde jeg døgnet rundt fra uke 5 til uke 14.
Zirkonia
24-06-2007, 00:18
Her begynte det i uke 7, og varte til... eh... er egentli gkvalm ennå, men heldigvis ikke hver dag!
Var veldig ille fra 7 til 20, og så ganske greit (les: kastet opp bare 2-3 ganger i uka) fra 20-30, nå har det tatt seg opp igjen etter uke 30...
Jeg er gravid med 3-mann og jeg har aldri vært kvalm. Kjenner til en som har vært kvalm gjennom begge sine svangerskap og hun ble kvalm nesten umiddelbart etter hun ble gravid og lengtet hver gang sårt til graviditeten skulle være overstått slik at kvalmen skulle forsvinne. For de som blir kvalme så tror jeg det verste er over etter tre måneder.
æ har vært kvalm i mine svangerskap mellom uke 7 og 12....
Mokkitrollet
24-06-2007, 23:21
dette er mitt 2. svangerskap. aldri opplevd kvalme jeg..
Tidl. bruker
24-06-2007, 23:30
Jeg er i uke 35 med mitt 3. barn, og jeg har ikke vært kvalm
(litt uggen noen dager i første svangerskap, men det kan like godt skyldes omgangsyke)
Sist jeg var gravid kom kvalmen smygende ganske raskt... men sånn skikkelig i uke 6 - og da varte den egentlig on off til jeg fødte lille gull i uke 16 :shock:
nå sitter jeg og er 'bilsjuk' ... ikke kjempe kvalm enda m a o.
:mumse:
Tjorven75
25-06-2007, 10:43
Det varierer VELDIG.
I forrige svangerskap var jeg overhodet ikke kvalm.
Denne gangen kom kvalmen i uke 7, og jeg er jaggu ikke kvitt den enda. Jeg er nå i uke 25.
Jeg har flere venninner som ikke har vært kvalme i det hele tatt,
og jeg skulle så gjerne hatt det sånn også :sukk:
Ble kvalm i uke 4 med Maja, og spydde til hun ble født 42+2, men det var absolutt verst i uke 5-13 (som jo er lenge nok, da var det helt skrekkelig).
I dette svangerskapet ble jeg spart til uke 7, var fryktelig dårlig til uke 13, men sliter fremdeles veldig med kvalme og oppkast 5-10 ganger i uka.
Med den første var jeg kvalm fra 7-12 uke
Denne gang fra uke 5 og er nok endel enda. Og er kommen til uke 8....
Jeg ble kvalm i uke 5. Mener å huske at jeg var kvalm fra 5-6 og til uke 11-12 sist.
1 gang: Var ikke kvalm i det hele tatt.
2 gang: Startet med å være kvalm + oppkast før jeg testet positivt :snill: Men det varte ikke så mange ukene da. Så det blir vel i uke 4
Heldigmor
06-07-2007, 19:41
Er det ikke sånn at ca halvparten av alle gravide blir kvalme da? Mener å ha hørt det. I min bekjentskapskrets er de fleste IKKE blitt det, men JEG har! :mumle: Det har begynt sånn ca rundt uke 6 og forsvunnet rundt uke 14-15 alle tre gangene for min del. Det er alldeles grusomt... :kvalm: Takke meg til intense fødselssmerter noen timer, enn å plages av den helsikes kvalmen dag etter dag, uke etter uke...
Trur det varierer veldig det der. Sjøl blir jeg kvalm omtrent me det samme gubben rulle ned og sovne:rødme: :rødme: . Stort sett sånn alle mine svangerskap er blitt oppdaget! Også ligger jeg og spyr flere ganger om dagen i noen mndr. Varierer litt, men er stort sett veldig dårlig frem til uke 16, også avtar det litt. Har fått diagnose hyperemesis. Det roer seg etterhvert heldigvis, ellers hadde jeg ikke klart å gjennomføre dette svangerskapet.
Kryss fingrene for at du slipper å bli kvalm!! Helt enig i at jeg tar heller noen fødsler enn denna hersens spyinga uke inn og uke ut!!
Har ikke vært kvalm i det hele tatt :glis:
Håper du er like heldig!
Forrige gang var jeg kvalm fra uke 6 til uke 14 ca. Da var jeg dårlig gjennom hele døgnet, men spydde sjelden..
Denne gang ble jeg kvalm ca uke 6 og så langt over det har jeg jo ikke kommet.. Forskjellen er at denne gang er jeg mest kvalm om morgenen/formiddag og har spydd litt... bedre det en å være bånn hele døgnet da...
Blir så sliten og i dårlig humør av å være kvalm..ønsker ikke å prate nesten ( noe som er litt vanskelig å unngå i min jobb) , og har helst lyst å sove... Kan ikke huske jeg var SÅ trøtt sist gang da...
Miraluca
09-07-2007, 15:44
Er 6+1 idag, og der kom kvalmen for fullt, kan ikkje si kor lenge den varer her da, for så langt har eg ikkje kommet ennå. Håper den tar slutt fort....
Sneglofant
09-07-2007, 17:13
Her har også kvalmen meldt seg i uke 6. Ikke så kvalm at jeg må spy, men nesten....:urk: Og dette varer hele dagen også :stønn: Nærmer meg uke 7 nå, så er spent på hvor lenge jeg kommer til å gå rundt i en "kvalmeboble"
Hos meg begynte kvalmen i uke 6 til uke 19. Jeg spydde flere ganger for dagen og måtte gå 50% sykmeldt pga kvalmen.
-Vilde-
Jeg har vært sykmeldt siden uke 6 med kvalme... og er det ennå nå i uke 15. Håper virkelig det slutter snart:stønn: men begynner jo å bli vant med det da...bare alt går bra med de små krabatene så kan jeg gå kvalm og spy i 9mnd jeg:)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.