PDA

Vis full versjon : Hcg ved tvillinger

Ulricke
25-06-2007, 12:42
Jeg var på UL på torsdag, og da kunne leen kun se en plommesekk. Hav gikk ut fra at jeg var en uke kortere enn mine beregninger.
Det kan også stemme siden jeg hadde en SA i april.

Saken er den at jeg på torsdag målte hcg og den var på 42000, i går, søndag, ringte de og ville ha meg tilbake i dag for å ta en ny hcg-test. Den fikk jeg svar på nå, og den var på ca 60 000. Noe som er meget høyt til kun å være 6-7 uker.

Jeg har lest litt rundt på nettet, og jeg har kommet frem til at det kan være to muligheter.
1. tvillinger, og at det er såpass tildlig at de ikke kan ses på ul enda.
2. Blæremola. Er veldig redd for dette. Ved blæremola har man visst svært høye hcg-verdier, men hva innebærer det??? Legen så også plommesekken når jeg var der på torsdag, og sa at den så fin ut.

Skal tilbake på ul på torsdag, så jeg får vel ikke noe svar før det.

Er det noen som har vært borte i liknende?

bilqis
25-06-2007, 12:59
kjære deg, håper på gode nyheter - det fortjener du. Jeg vet egentlig ikke så mye, men hadde en MA i fjor der det ble mistenkt blæremola (noe det ikke var). Jeg tror at man nokså raskt kan se tegn til en blæremola, fordi den vokser så raskt. Jeg vet ikke om det burde ha vist allerede i uke 6-7, men du burde snart få svar ved neste ultralyd. Jeg håper inderlig at det er gode nyheter du får! stor klem!

Maysen
25-06-2007, 13:02
Har desverre ikke noe fasit svar å gi deg jeg.
Hvor langt var du på vei da du tok første HCG prøven??? Kan prøve å sammenligne litt med mine HCG verdier, men da må jeg vite hvor langt du var kommet da du tok HCG prøven.

Ang å se noe på ul, så er det ikke alltid at man ser alt på UL så tidlig som i uke 6-7, så håpet kan jo være at den ene tvillingen kanskje har gjemt seg.

Men nå er det 2 eggede tvillinger jeg går med, og der så vi to fostersekker og plommesekker på UL 7+5.

Krysser fingrene for at du får en positivt svar på torsdag:klemme:

Ulricke
25-06-2007, 13:15
Probelmet er at jeg ikke er helt sikker på hvor langt jeg er på vei i og med at jeg hadde en sa 30. april. Jeg kan nok ha vart ca 6 uker ved den første testen.

Jeg kom til å tenke på nå at jeg har gått til akupunktur nå etter at jeg ble gravid igjen, for å få hjelp til å holde på fosteret.
Kanskje akupunkturen er grunn til økt hcg-produksjon???

Jeg snakket med sykehuset nå, og utfra bildet på torsdag og blodprøvene var ikke blæremola det første legen tenkte på, så jeg velger å tro at det ikke er det..

Jeg fikk også beskjed om å komme tilbake på onsdag. Da skal jeg komme fastende i tilfelle de må gå inn kirurgisk for å se hva som er der.

spiremamma
27-06-2007, 12:18
hvordan har det gått med deg i dag? Håper alt står bra til med deg og den lille!!! :klemme: