PDA

Vis full versjon : Uregelmessig hjerterytme hos babyen?

Pling
30-06-2007, 22:46
Hei alle sammen.
Er fortsatt på ferie i Spania. Fikk i dag tidlig veldig sterke magesmerter,jeg tenkte bare at det var noe jeg hadde spist, men legeparet som er her sammen med oss mente at dette burde sjekkes.
Jeg måtte da innom sykehuset her, som ligger like ved her vi bor, og der ble det tatt ul og undersøkelse.
Kunne ikke finne at noe var på gang eller noe, og jeg er bedre nå, men de sa at babyen hadde uregelmessig hjerterytme, og at at jeg måtte få undersøkt dette når jeg kom hjem, da det ikke var noe som kunne gjøres her nå. Fikk velge om jeg ville overnatte der eller dra hjem her, og jeg ville hjem.
Er nå kjempebekymret, og lurer på om noen av dere vet noe om dette....?
Noen andre som har fått beskjed om uregelmessig hjerterytme, og hva det kommer av?

Klem Pling

Min@
01-07-2007, 01:57
Så vidt jeg husker hadde tuppa vår det under sv. skapet enkelte ganger..Men det kan bare komme av at du er stressa f.eks.(for det var du sikkert) Og hormoner som adrenalin o.l. går jo med blodet...Det fikk jeg som svar altså. For det var bare en gang hun hadde det. Og jeg tror ikke at det var derfor du hadde vondt i magen..det kan jo bare være luftsmerter, vanlige magesmerter som man også har utenom graviditet??Håper det går bra!!Kos deg videre på ferien..

loppa
03-07-2007, 01:12
Få det sjekket opp vel hjemme, så får du vite mer!:jupp:
Jeg har sjekket ut en del om dette (http://www.sciencedaily.com/releases/2000/05/000501074656.htm) ettersom jeg oppdaget uregelmessig hjerterytme på fosteret for kort tid siden (20+2 i dag). Det var bare én dag det var rar lyd fra Babywatcheren, akkurat som om det lille hjertet tok et ekstra slag, og deretter en liten pause i etterkant.(kalles visst ektrasystole) Dette skjedde for hvert femte-sjette hjerteslag. Neste dag var "ulyden" borte. Jeg skal allikevel nevne dette på neste jordmorkontroll.

I mitt tilfelle tror jeg det skyldtes for mye koffein; drakk plutselig mange kopper kaffe + Cola Light på feriebesøk etter å ha bare drukket koffeinfritt siden jeg testet positivt. Koffein kan påvirke både vår og fosterets hjerterytme og det anbefales å holde seg unna dette om man oppdager uregelmessig hjerterytme hos babyen.

Det er visst altså sjelden farlig om babyen har uregelmessig hjerterytme,- mange har det i korte perioder i mors mage, men det skal sjekkes opp og følges opp for å fange opp de sjeldne tilfellene hvor det trengs behandling/medisinering.:nemlig:

:klemmer: