Vis full versjon : Magesmerter....
Er litt bekymra for tiden,for har mye magesmerter...Er snart 24uker på vei og dette er nr.2.
Har nesten "anfall" med smerter i nedre del av magen daglig.Får også innimellom skikkelig press i magen rett under puppene.Skikkelig vondt.
Magen blir ikke sånn kynnerstram eller hvordan jeg skal forklare det...Noen som har peiling på hva det kan være?
Skal til legen på fredag,og så på UL for vekstkontroll samme dag....men kjenner meg urolig:sparke:
Magesmerter kan være så mangt. Har selv vært plaget med magesmerter i det siste, og da sa legene at det kan være vanskelig å finne ut hva det er hos gravide, fordi den lille flytter tingene rundt :) Gå til legen og spør! Ikke sikkert du får svar(det fikk ikke jeg), men du får i hvert fall sjekket om det er svangerskapsrelatert eller ikke.
Ved forrige svangerskap så var jeg plaget med veldige magesmerter. Kunen ikke gå oppreist når det sto på som verst. Var til legen mange ganger, men de fant aldri ut av det. Jeg ville likevel ha tatt det opp med legen slik at du blir sjekket
Sikkert lurt at få det sjekket opp, men kan da fortelle om mine erfaringer.
I dette svangerskap har jeg vært mye plaget av smerter øverst i magen, gjerne med smertestråler ned mot høyre. Trodde først det var UVI eller nyrebekkenbetennelse, men urinprøve var negativ.
Smerterne kommer gjerne som anfald og kan være så voldsomme, at jeg knapt får puste.
Oppdaget da, at det især kom etter en dag med mye kaffe eller fet mat..... Så har slått meg til ro med, at det enten er en irritert tyktarm (hvilket gjerne rammer gravide) eller grums i galdeblæren :vetikke: .
Jeg har fått en del smerter nede ved høyre side, det er verst når jeg gjør noe fysisk (som å gå tur) da kommer det skikkelig, og jeg må stoppe opp og sette meg ned litt, det hjelper. Sa det til legen da jeg var på kontroll på fredag, og han sa at det er de båndene som strekkes.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.