PDA

Vis full versjon : Blødning etter spontant abort

MommysLittleAngel
06-07-2007, 21:42
Hei.

7/5 hadde jeg en spontant abort i 11. uke. Siden da har det ikke stoppet å blø. Det er ikke mye. En god del mindre enn vanlig mens. Jeg føler ikke noe ubehag ellers utenom smerter i korsryggen. Vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men har hatt det en god stund nå og også da aborten pågikk. Jeg vil helst slippe å gå til lege, så kan noen si meg om dette er normalt og hva det kan skyldes?

Takker masse for svar!

Lykke til med svangerskapet forresten. Dere er heldige :snill:

Zirkonia
06-07-2007, 22:43
Legen min sa at det er vanlig å blø i 1-2 uker, så for meg høres det ikke vanlig ut...

Syns du burde ta deg en tur til legen.

Lykke til videre :)

Holca
08-07-2007, 11:40
Det er ikke vanlig å blø så lenge. Det kan sitte igjen noen rester på livmorveggen som bør skrapes ut. Synes du skal kontakte lege. Du kan risikere å bli svært jernfattig og slapp av å blø så lenge.

Lykke til og håper legen hjelper deg!

*Isolde*
08-07-2007, 12:01
Støtter de over, det er ikke vanlig å blø i 2 mnd etter en SA. Du bør nok ta en tur til legen.

Aanitaa
09-07-2007, 13:37
Helt enig!! Dra til legen. Det er ikke vanlig å blø så lenge. Da jeg hadde en sa ble jeg heldigvis sendt på sykehus. Jeg var da i uke 13, og fikk styrtblødninger. Ble sendt på sykehus og mistet der. Fikk god oppfølging og måtte ligge natta over på sykehuset for legen ville se at alt var kommet ut. Fikk ultralyd og samtale med lege, hvor hun anbefalte å ta en utskrapning fordi det satt rester igjen i livmora som kunne føre til komplikasjoner senere. Jeg kunne la det være og prøve om det kom ut naturlig, men det anbefalte hun ikke. Så jeg tok utskrapning, og blødningene stoppet etter et par dager. Var veldig glad for det i ettertid, selv om jeg egentlig liker å prøve de naturlige tingene først!