Vis full versjon : moren har vært hos legen
Hei alle sammen i dag har jeg vært hos legen å konsantert at jeg er Gravid jippi. Han har søkt meg i ultralyd siden jeg har 2 m abborten så jeg gleder meg gruer meg til det. Ellers er dette uvant med sidene men blir vel vant til det håper jeg.
Klem moren 5+1:findag:
Godt å ha vært og fått ting bekreftet, og at du får UL tidlig.. Hvilke prøver tok du?
Jeg skal på min første legetime i morgen, vil da være 5+3, noe jeg synes er veeldig tidlig til å hverken ha vært gravid før og dermed ikke ha hatt noen aborter bak meg.
Tok du masse blodprøver? DET er min største skrekk her i livet, griner som en liten unge (selv om det ikke gjør vondt :bonk: )
Lurer også på om legen kan se ut fra HCG i blodet om det blir tvillinger, vi har så mange i familien.. Hvis du vil fortelle litt om ting du kan, tar jeg det i mot med glede.
Klem fra Johanna.
Hei moren!:)
Gratulerer med bekreftet graviditet, og lykke til videre!!
Til Johanne:)
Jeg hadde bestilt en GU, som jeg skulle hatt om noen uker. Men, jeg ringte legekontoret og fikk beskjed om at de ikke ville undersøke meg før i uke 11, fordi at de ikke ville "rote" for mye i underlivet, og fordi at det er vanlig praksis å vente til uke 11-12.
Det er selvfølgelig anderledes hvis man har mistet flere ganger...
Som med de fleste andre ting, så er det vel forskjell i hvordan det praktiseres rundt omkring :???:
Har nettopp vært hos legen som etter samtykke fra meg sendte meg hjem! Både han og jeg syns det var litt i tidligste laget å halegetime allerede i dag, men helsesekretæren syns tydeligvis ikke det. Fikk time om to uker i steden, en tidlig svangerskapskontroll som han kaldte det..
Så da slapp jeg blodprøvene, hvertfall for denne gangen!:D
...Og så satte han meg en dag tilbake i graviditeten, så jeg er 5+2 i dag og :sint:
Hei Johanna, jeg måtte le litt, du hørtes fryktelig fornærmet ut over å ha blitt satt tilbake. :)
Husk at noen regner 40+0 og andre 40+2, du får som regel justert terminen når du skal på ultralyd.
Du får trøste deg med at du iallfall er en dag foran meg.
Klemz fra I am 5+1
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.