PDA

Vis full versjon : Hjelp! Kramper!

Alpengold
07-07-2007, 10:14
Nå er det 3 uker til termin. JEg får noen forferdelige kramper i bein tidlig om morgen. Forrige gang hadde jeg bare kramper i leggmuskler ,så det var ingen problem å strekke muskelen og bli kvitt krampen. Denne gangen er alt så mye verre. Får kramper i alle mulige muskler i bein ,noen ganger i flere samtidlig. Av og til vet jeg ikke hvilken muskel jeg skal strekke ut først. Jo lengre tid tar det jo sterkere smerter :gaah: . Hele bein kan stivne.
Når mannen er hjemme så hjelper han meg. Men nå reiser han på jobb ,blir borte i nesten 3 uker og jeg er forferdelig redd at hvis jeg får kramper i flere muskler så klarer jeg ikke å løsne dem ,pga smerter og stor mage som er i veien :dåne:

HAr noen av dere opplevd noe slik? Hva gjor dere?

Elisa_82
07-07-2007, 10:34
Det kan være et tegn på magnesium mangel. Du får kjøpt magnesium på apoteket:snill: kramper er pyton:urk:

AvaAdore
11-07-2007, 21:38
Det kan være et tegn på magnesium mangel. Du får kjøpt magnesium på apoteket:snill: kramper er pyton:urk:

:jupp: magnesium skal hjelpe!

Jeg har ikke somlet meg på apoteket enda, så jeg er livredd for å strekke meg om morgenene, for da blir jeg liggende der som en bille på ryggen ute av stand til å komme meg opp fordi jeg har kramper i begge beina så de er stokk stive.. :roll:

Helene Harefrøken
11-07-2007, 21:50
Bananer skal hjelpe mot kramper, om du ikke har magnesium tilgjengelig nå :-)

Kramper er vondt :stakar:

Alpengold
11-07-2007, 21:57
Tusen takk for tips og råd! :blomst:

JEg er heldig ,jeg fant boks med magnesium i min vitamin oppbevaringseske :jippi: . Husker ikke hvorfor jeg kjøpte den. Kanskje fra forrige svangerskap. Begynte å ta den med en gang. Samtidlig tar jeg multivitaminer for gravide. HAdde ikke hatt noe kramper på flere dager :kryss: . Håper magnesium og vitaminer hjelper. Det er så mye enklere å våkne om morgen og kunne snu seg uten å begynne å hylle :humre: ,men jeg tør ikke å strekke meg liggende ,står opp av senga og da gjør jeg det.