Vis full versjon : søvnløshet
Er 29 uker på vei og har de siste ukene knapt sovet:shock: Ligger våken til 5-6 om morgen eller så våkner jeg rundt de tider. Utrolig frustrerende!!!! Har prøvd alle kjerringråd (kutta ut koffein, leser kjedelig litteratur, går kveldstur, teller sauer bl.a), men ingenting hjelper. Er dette vanlig? Er det kroppen min som forbereder seg på mammatilværelsen? (Kunne godt vente en mnd tid til....). Dette er veldig frustrerende siden hele dagen blir ødelagt av at jeg er fullstendig utslitt av mangelen på søvn (får ikke sove på dagen heller).:stønn:
Izabella
10-07-2007, 15:05
Har ikek så mange gode råd egentlig, men kjenner absolutt til problemet. Og det er skikkelig slitsomt :gaah:
:klemme:
LynxLynx
10-07-2007, 17:52
Har det sånn sjølv.... skikkelig frustrerende.
Jeg spurte legen om dette sist jeg var på kontroll fordi jeg slet med det under forrige svangerskap og er begynt på an igjen. Hun sa at det var mange som plagdes med at de sov så lett når de var gravid. Jeg har funnet ut at jeg sover bedre nå hvis jeg sover alene..så det gjør jeg de nettene jeg er helt desperat.
Heldigmor
10-07-2007, 21:44
Å ja, kjenner godt til problemet dessverre. :sukk:
Har hatt det sånn de siste 2-3 månedene mine to forrige svangerskap, og nå begynner det igjen (er 29 uker jeg også). Vet ikke hvor mange bøker, kryssord og sudoko jeg har gjort unna sene natterstimer med diger mage... Én ting som av og til hjelper meg er å spise litt. En banan eller litt kornblanding f.eks. Ellers er trøsten at du blir GODT forberedt til nattevåk og amming når babyen har kommet. Jeg har ikke funnet det så veldig slitsomt etter de miserable nettene et par måneder før babyen er blitt født.
Det er heller ingen skam å sykemelde seg når det blir som du beskriver. Jeg skjemtes litt over å være sykemeldt på grunn av "søvnforstyrrelser" de siste ukene forrige svangerskap, men denne tar jeg det i mot med glede...
:trøtt: Samme problemet her. Sovner ikke før i tolv-ett tida, og får sove maks 4 timer før jeg våkner. Da blir jeg liggende i en unyttig døs til jeg må stå opp. Ligger og irriterer meg over at gubben sover som et murmeldyr da.. :fnise:
I dag har jeg heldigvis fått sove litt på ettermiddagen, men vanligvis gjør jeg ikke det heller.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.