PDA

Vis full versjon : I går hørte han hjertelyden... gjennom en kjøkkenrull!!

Stinemor
02-09-2002, 13:23
Ja, det er faktisk sant!!:klapp:

Sambo jobber ganske langt unna, så han har aldri hatt muligheten til å være med meg på kontroller (var med på UL, da!) og har derfor heller aldri hørt hjertet til den lille slå.

Så kom jeg plutselig på et råd jeg hadde lest om for en god stund siden, og det var at man kan lage sitt eget "jordmorstetoskop" ved å bruke en hylse fra en vanlig kjøkkenrull. :p

Jeg trodde ikke så mye på at det ville virke da, men det var jo morsomt å prøve. Og etter å ha hørt en liten stund (måtte prøve seg frem på forskjellige steder på magen) så hørte han det faktisk!!
Han var litt usikker i starten før jeg fikk bekreftet at hjertet faktisk slår så fort som han hørte- han trodde nemlig først at den lille hadde vanlig hvilepuls på 60... :p

Han satt lenge og lytta og syntes det var kjempemorsomt!

Så dette er noe alle kan prøve på hjemme!! Lykke til!

Stinemor (33+3)

Tiddelibom
02-09-2002, 13:25
Ja, det forsøkte vi for noen uker siden - og det funka bra. Ganske morsomt!

Tiddelibom 32+4

Tidligere bruker
02-09-2002, 15:54
Kanskje litt tidlig for min del, men skal absolutt prøve på dette i kveld ja:D

Amadala fra desembergjengen

Håpet
02-09-2002, 18:44
Dette må jeg bare få sambo til å prøve i kveld. Hørtes spennende ut.:)

*Trixie*
02-09-2002, 18:49
Jippi, så det funker altså, sa det faktisk til sambo. igår, men tror ikke han helt trodde på det, men nå skal jeg vise han innlegget ditt så får han høre selv også. :klapp: Da kan jo sønnen hans også (7 år) høre når han kommer neste gang (delt foreldrerett). :findag:

MayaM
02-09-2002, 20:33
Jeg hadde hørt om det, men vi har ikke prøvd enda. Nå skal jeg mase litt på min kjære for å prøve. Men han har vært med på noen Jm kontroller, og får høre hjertelyden der.