PDA

Vis full versjon : Skal du føde i vann (eller har du gjort det)?

Camelia
24-02-2003, 16:23
Hei!

Skal sannsynligvis føde på ABC på Aker, og har da muligheten til å satse på vannfødsel. Men jeg er litt i tvil...
Ønsker meg erfaringer fra andre som har født i vann, eller som har lest en del og "kan" litt om vannfødsler.
Kanskje noen vet om et sted på nettet hvor noen har beskrevet sin vannfødsel?

Har en "normal" fødsel bak meg, for 2 år siden, på Storken på KK i Bergen.

karo
26-02-2003, 13:32
Ved min forrige fødsel ble jeg tvunget opp pga. for dårlig fremgang helt til slutt (hun måtte hjelpes ut av sugekopp), og jeg syns det var en lidelse å måtte opp fra vannet. Det var så deilig å være der. Jeg var i vann de siste 4-5 cm av åpningstiden, og syns det var helt utrolig så god hjelp det var. Jeg håper bare jeg får lov å bli så lenge jeg syns det er godt neste gang, og er dermed åpen for at det blir en vannfødsel.

Jeg har desværre ikke noen nettadresse el.l, men jeg husker at jeg i min forrige grav. fikk låne en fødselsvideo på bibl, hvor det blant annet var en flott vannfødsel. Husker desværre ikke hva den heter. Jeg tror det finnes flere bøker også. Spør på biblioteket.

LilleNuff
09-03-2003, 00:14
Jeg har ingen erfaring med det, men søstra mi har gjort det to ganger. Hun sier det var veldig bra. Hun anbefalte meg og gjøre det, men det hadde jeg ingen mulighet til siden jeg ikke bor ved noen av sykehusene som har det alternativet. Hun har jo ikke født på "vanlig" måte, så hun kan ikke sammenligne, men alt jeg har hørt er veldig positivt!

Jeg ville helt klart ha gjort det om jeg hadde kunnet.

grro
03-04-2003, 20:39
Jeg ble "puttet oppi" et badekar da jeg skulle ha min første... Og det er det VERSTE jeg har vært med på i mitt liv!!! Ingen lystgass, og smertene var vanvittige, jeg hylte og skrek at de måtte for h* få meg ut av det der, og opp i fødesenga igjen. Jeg sverger til den, brukte bare den under min andre fødsel og angrer ikke på det. Hadde en fantastisk fødsel:)

ALDRI fødsel i vann for min del!!!! :eek:

Men har hørt at det funker for andre, så det er sikkert en fin ting for de som liker det:)

Tidl. bruker
09-04-2003, 18:15
også føde i vann på ABC, men siden dette er min første så har jeg ingen erfaring....

Men grunnen til at jeg velger ABC og vannfødsel er alt det positive jeg har hørt, krysser alt for at det stemmer:)

Anie
11-04-2003, 17:06
Jeg skal også føde på Abc, har hørt utelukkende bare positive meldinger om å føde i vann, vil også gjerne ha ett alternativ til en "vanlig" fødsel med alskens smertestillende. Har lyst til å være mere med på denne fødselen!!

Oppfølgingen under svangerskapet er vist også veldig bra, siden det er på sykehuset i regi av jordmødre. Da blir man kjent med stedet + jordmødrene og føler seg tryggere det dagen fødselen skal skje.

Jeg tror vi får det helt fantastisk der!!

anima
29-04-2003, 13:30
Sjekkdenne linken: Bildeserie fra en utendørs fødsel i vann (http://www.birthdiaries.com/diary/19vbirth.htm)

Skulle ønske jeg også kunne føde i vann, har lest noen flotte historier fra vannfødsler men her i vestfold finnes ingen slike tilbud desverre. Satser på å føde hjemme men jordmora mi vil ikke være med på vannfødsel :(

oyya meg så treg jeg er!! Så først nå at dette var et temmelig gammelt innlegg :uff: hun som startet tråden har kanskje født allerede!? jaja, kan jo hende det er andre som får glede av linken dah...:p

Humm
02-05-2003, 17:43
Jeg likte det ikke! Jeg syntes det ble altfor varmt, og jeg ble rett og slett uvel av det. Kan tenkes at det hadde vært noe annet med litt kaldere vann. Tror det er verdt et forsøk, hører jo om veldig mange som synest det er deilig.

Ceni
12-05-2003, 18:17
du skal være forsiktig når det gjelder å føde i vann, for temperaturen på vannet kan påvirke hjerteslagene til babyen

Tiden flyr
13-05-2003, 12:55
Jeg skal også føde på ABC, men jeg vet ikke om jeg kommer til å føde i vann. Er glad for at tilbudet er der når jeg skal føde, men det er ingenting jeg må bestemme meg for nå. Tar det litt som det kommer. Hadde veldig god hjelp av varm dusj da jeg fikk storebror.