Vis full versjon : Strekkmerker og sprekking...
Joda jeg fikk masse strekkmerker i første svanger, ettersom magen min kom *pang*, ganske tidlig! ... sant nok har de som har sett dem, sagt at de er søte... fordi magen min ser ut som en sol:knegg:
Nå er jeg gravid igjen, og så lenge strekkmerkene mine er veldig dype, må jeg ærlig innrømme at jeg ønsker å stoppe dem fra å bli enda større/dypere
Har hørt om en krem på bodyshop som demper strekkmerker, en har fra før... gjør dem mindre synlige. Den samme kremen brukes visst til å redusere strekkmerker i nåværende svanger også...
ikke vet jeg.. noen som har hørt om denne kremen eller har noe annett å annbefale??
:sparke: Jeg trenger også noe å smøre meg nedentil med, for å forebygge sprekking... sprakk fra a-å sist... og det ønsker jeg ikke igjen, for å si det mildt:urk:
Noen anbefalinger??
merrytreat
05-08-2007, 19:08
Jeg har fått høre at bodybutter skal være bra, også har jo bodyshop en sånn stick til å bruke på både gamle og nye merker.
Det er sikkert masse forskjellig som hjelper, men disse to har jeg hørt mye positivt om :)
Den Cocoa-sticken fra Bodyshop er kjempedeilig, og veldig kjekk. Man bare smører på som en deo, ikke masse søl på hender eller noe. Lukter godt gjør den også! Jeg har også en olje fra Decleor "Aroma essence". Den er superdeilig, men dyr. Men den lukter så godt og er deilig å ta på om morgenen. Den trenger litt lengre tid på å trekke inn, men det blir ikke flekker på klær om jeg har dårlig tid. Siden jeg er førstegangs, vet jeg ikke om dette virker, men deilig å smøre magen allikevel da :-)
blå morfo
08-08-2007, 13:03
For smøring "nedentil" har jeg hørt at jordnøttolje (selges på apotek) er bra. Tenker det er masasjen og ikke oljen som er det viktige..
Jeg brukte en svangerskapsolje fra Weleda sist og fikk ikke et eneste strekkmerke. Men det kan jo ha vært tilfeldig. Iallefall har helsekostene flere ulike oljer og kremer som kan brukes mot strekkmerker. Weleda har også en oljeblanding til bruk nedentil. Står på handlelista mi av samme grunn som deg!!
Princess1
24-08-2007, 23:14
Kjøpte nylig noen produkter av merket mama mio, selges på div hudpleiesalonger, og fås også kjøpt på www.lookfantastic.com (http://www.lookfantastic.com) :snill: (litt billigere, men bestiller man for over 200 norske kr kommer toll i tillegg). Jeg kjøpte en olje for å smøre inn mage bryst rompe og lår, lukter kjempe godt. Den tror jeg også finnes i kremform. Også kjøpte jeg en Boob krem. Så langt er jeg veldig fornøyd :snill:
Sikkert litt sent svar, men nedenunder er det bra med mandelolje (fås kjøpt på helsekost og er beregnet til slik bruk). Smøres på mellomkjøttet to ganger daglig og ta den med på fødestua slik at jordmor kan bruke den før utdrivningsfasen. Kan hjelpe mot revning. Ihvertfall det jordmora mi sa til meg:-)
Lykke til:-)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.