PDA

Vis full versjon : Ny kontroll - Popsan

Pope
02-09-2002, 14:42
Hei alle dere som fortsatt følger med på de forskjellige kontrollene. Idag var det legens tur til å foreta kontroll...og Karius, han driver fortsatt på med å tegne på magen min med penn for å sjekke SF målet! :lol: :lol:

Jeg ble også fortalt at jeg må begynne å ta jern, fikk anbefalt "Hemsfer" . Noen som har erfaringer med dette?

Her er lotto-tallene mine for denne uken hvertfall:

Uke: 33+3
Vekt: +2,6 kg (totalt 9,9)
BT: 120/75 bra!
Hb: 10,9 :leiseg: ikke bra!
Urin: L+2, sendt til dyrking
Ødem: 1
Leie: H/B *hipphurra*
Fl: 150
SF: 33 cm

Klem popsan og lille kråkebolle

Beate
02-09-2002, 14:46
Hei pope!

Gratulerer med enda en overstått kontroll. Håper det ikke er noe ulumskheter i urinen din da, men det får du vel greie på ganske snart?

Jernet du mener, heter vel HEMOFER? Isåfall brukte jeg det første gang jeg var gravid, men det hjalp dårlig for min del. Jernlagrene og blodprosenten min gikk ikke opp iløpet av 3 måneder på disse tablettene, så jeg måtte gå over til vanlige sterke jerntabletter.
Men håper det hjelper på deg da. Du hadde jo heller ikke SÅ lav hb!

Lykke til videre, Pope.

Klem fra Beate, 12+2, som fortsatt følger spent med på deg.

Tove
02-09-2002, 15:07
Heisann Pope!!

Da var det vel overstått med enda en kontoll og du er enda nærmere den dagen du skal få hilse på den lille :klapp: :klapp: :klapp:

Jeg synes ikke tallene dine så så værst ut jeg, men krysser fingrene for at urinen din ser fin ut etter dyrking :)

Lykke til videre framover mot målet og jeg skal følge deg hele veien :):):)

Hilsen Tove 33+3

Tiddelibom
02-09-2002, 16:13
Hei!
Jeg har brukt Hemofer siden uke 20, og min blodprosent har holdt seg stabil. Har heller ikke hatt noe trøbbel med magen (var litt redd for hard mage), så joda, de funker bra for meg i alle fall. Ble ikke anbfalt noe bestemt merke av jerntilskudd.

Skal til kontroll onsdag denne uken, går nå hver annen uke, og ser at vekten øker jevnt og trutt - som regel 1 kg. pr gang.. Det er vel sånn det skal være med oss.

Tiddelibom 32+4

Lille Persille
02-09-2002, 20:45
En kontroll mindre igjen...:)

Synes det er litt rart jeg, har bare tatt 2 blodprøver på kontrollene mine, og de har bare sjekket jernet en gang. Sjekker de det så sjelden på dere også :???:

Hadde bra nivå første gangen, men det var vel i uke 12 tror jeg. Kanskje de sjekker det i morgen skal til kontroll da.

33+0:findag:

Karius
03-09-2002, 03:13
Synes du hadde flotte tall jeg;)

Så han leker fortsatt "kunstner" på magen din?? legen altså....:lol:

Synes ikke det var SÅ lavt hb du hadde da...men det er nok på sin plass å ta litt jern nå.
Må nok det snart jeg også.

Hemofer tabl. de brukte jeg for å få opp hb og jernlagre etter forrige fødsel og de hjalp meg bra.

Jeg tror nok at jeg havner på omtrent samme vektøkning som deg....Har ikke vært på kontroll på 1 hel mnd. nå og har ikke time før 10/9... Så det blir nok ikke noe istreff på meg den dagen .... skal til legen.....

Dumt at ødem og andre plager har kommet å "tatt deg" da:(
Men det er nå sånn det er å gå gravid..... dessverre......
Men det er absolutt verdt det da, når man får den lille i sine armer.
Ikke at jeg skal hive meg på den bølgen med"det er glemt med en gang " etter fødselen hvor vondt det var osv... Man glemmer det ikke med en gang, men man føler vel mer at det er VERDT det, allt slitet og plagene....

Kveldens ord fra skravlebøtta karius
:blush: