PDA

Vis full versjon : Hvordan var det med mageøvelser i graviditeten?

Solstorm
27-07-2007, 21:57
Jeg er jo enda bare såvidt gravid, men synes å huske noe om at en ikke skulle trene de rette magemusklene i graviditeten? Gjelder det fra dag en? Hvorfor er det slik? Kan man trene de skrå så lenge det er behagelig?

Er det noen som vet om noen gode treningsprogram/DVDer på nett for gravide?

Vilde
28-07-2007, 00:11
Du kan trene de skrå magemusklene, min lege sa att jeg kunne trene med det kroppen min er godt vant til, og som ikke skaper ubehag. Men ikke begynne med nye nytt nå.

-Vilde-

LillePip
31-07-2007, 19:56
Leghen min og treningsveilederen anbefalte meg å ikke trene magemusklene i det hele tatt.
At kroppen sa i fra hva som var ok og ikke, og at man ikke burde trene stående eller liggende (styrke) og ikke med høyere puls enn 75%.

På sats sine hjemmesider står det endel om trening mens man er gravid. Du kan jo evt sjekke der :)

Lykke til med treningen!

Dazzle
08-08-2007, 23:41
Trente i første svangerskap. Jeg rådførte meg med veileder på Sats jeg (i første svangerskap) og hun (som hadde barn selv) sa jeg kunne trene magemusklene så lenge kroppen selv syntes det var greit. Det stoppa seg pga kynnere rundt uke 24-25 mener jeg å huske.
Denne gangen har det vært lite trening.

pioneerjenta
16-08-2007, 11:29
jeg fikk beskjed at fra 4 md skal enn ikke trene magemusklene,
fysioteraput som sa det til meg da hun laget treningprogram til meg:snill:

Princess1
24-08-2007, 23:00
Er selv aerobicinstruktør og trener ennå magemusklene og annet slik jeg gjorde før jeg ble gravid, eneste jeg har endret er at jeg bruker litt lettere vekter. Så lenge kroppen er vant med denne treningen fra før kan du fortsette. For de som ikke har trent før, må være mer forsiktig. Men det skal sies at jeg nylig leste i tech nutrition magasin at i andre og tredje trimester skal man ikke utføre øvelser hvor man ligger flatt på ryggen. Detter har jeg ennå ikke sjekket nærmere.... (Er selv i andre trimester nå og utfører øvelser liggende på rygg fremdeles så må sjekke mer om dette) :nikker:

Orkidè
24-08-2007, 23:23
Man kan trene de skrå magemusklene men IKKE de rette, dette gjelder f.o.m 4 mnd, fra da av bør magemusklene slappe av til å la livmoren få plass. Og det samme gjelder det etter fødselen også. Ikke trene de rette før man er de rette muskelene er trekkt seg sammen, hvis man gjør det for tideligt så tar det lenger tid for at de trekker seg sammen. Men de skrå er helt ok.

Og husk at babyen har det 1 grad mer enn hva mor har så ikke bli for opphetet under trening, for DU klarer å kvitte deg med varmen å kjøle deg ned men det tar mye lengre tid for babyen:blunke: