Vis full versjon : Hva kan gjøres med denne kvalmen?
Tidl. bruker
12-08-2002, 19:30
Er det noen som sitter inne med gode råd mot kvalmen?
Alle råd mottas med stoooooooooooor takk.
Klemmer fra Tobbeliten som er veldig lei av å være konstant kvalm!
Leste nettopp et nytt tips mot morgenkvalme, som jeg aldri har hørt om før. "Desverre" (neida:p) er jeg ferdig med det, så jeg får ikke testet det ut.
Før du legger deg om kvelden, så gofler du i deg et tonn med proteiner. Kjøtt, egg, nøtter, fisk eller noe annet. Ingen vet hvorfor det hjelper, men det skal visstnok hjelpe. Sikkert ikke for alle da, men verdt et forsøk. Eller så har vi jo:
* spis masse karbohydrater
*spis lite og ofte
* sov nok, ta pauser
*grapefrukt og sitron
*kjeks før du reiser deg fra senga
*akupunktur
*magnetarmbånd
*ingefær (te av fersk ingefær hjalp veldig godt på meg)
Håper at du kan bruke noen av disse. God bedring
:stakar:
lil 14+0
Småspis! Unngå å bli sulten og unngå å bli kjempemett. Jeg spiste relativt mange brødskiver de første fire månedene, kan man si! ;)
Spis lite og OFTE, hver 3. time minst. Det har jeg gjort, og har sluppet unna med kvalme bare i noen få dager.
Står gjerne opp om natta å spiser til og med jeg da, for å ikke være kvalm når jeg våkner om morran:bonk:
Gå til homeopat!!!! Jeg ble hjulpet på dagen :klapp: Utrolig men sant. Har ikke vært kvalm siden. Med nr en var jeg kvalm i flere måneder. Skulle visst om det da. Hadde sluppet unna mye plager.
Jeg har vært kvalm fra morgen til kveld. Grusomt!
Fikk resept av legen på Primperan 10mg, som er kvelmestillende. Funka veldig bra. Tok de på det værste.
Prøvde ingefærkapsler, men de funket IKKE på meg. Fikk bare diare!
Ellers hjelper det å spise lite og ofte, så du har noe i magen hele tiden.
10+1 - med to gull i magen :)
Tidl. bruker
13-08-2002, 14:26
Å tusen takk for alle tipsene!!!
Nå skal jeg begynne å prøve det ut :D
Begynner øverst på listen.... Det må jo være håp nå?!
Mange klemmer fra Tobbeliten
Det enkleste kan også være det beste:
VANN.
Ha alltid med deg en flaske med vann som du fyller opp så fort den er blitt tom. Start med å prøve å drikke en liter om dagen for så å øke til to liter per dag.
Vann er også uunværlig i forbindelse med en god fordøyelse!
Vennlig hilsen Østen
Jeg har hørt at mineralvand tilsatt eplejuice skulle hjelpe mot kvalme. Å spise kjeks og knekkebrød skal vist nok også hjelpe.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.